برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سامانه اطلاع رسانی و خود ارزیابی بیماری کرونا به‌روزرسانی شد

به روزرسانی این سامانه با همکاری بانک مرکزی و وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، انجام شده است که پس از پردازش اطلاعات جدید، ۵۰ محله پرخطر شهرها توسط مردم قابل مشاهده هستند.

خود ارزیابی بیماری، پرسش و پاسخ، اطلاع رسانی عمومی، ریجستری بیماران و پیگیری وضعیت آنان، ایجاد بایوبانک نمونه ها و برگزاری دوره های آموزشی از جمله بخش های این سامانه است. بخش دیگری به این امکانات اضافه شده و کاربران می توانند احتمال ابتلا به بیماری را باتوجه به رفتار بهداشتی و ارتباطات خود نسبت به میانگین جامعه، مشاهده کنند.

امروزه زندگی همه ما تحت تاثیر بیماری کرونا قرار گرفته و در این هنگام لازم است تا علاوه بر دریافت آموزش های درست، بتوانیم اطلاعات صحیح از شرایط بیماری در سطح شهر و محلات داشته باشیم.

لذا با تحلیل داده های متعدد و با حفظ حریم شخصی و محرمانگی داده ها، میزان تردد افراد بیمار پیش از بستری در اماکن مختلف بررسی شده و با استفاده از کاوش متن، مناطق پرخطر مشخص شده است.

این کار مهم توسط مرکز تحقیقات بیماری‌های غیر واگیر پژوهشگاه علوم و غدد دانشگاه علوم پزشکی تهران و تیم تحلیل داده و برنامه نویسی شرکت دانش بنیان گروه ایده سازان فناوری ویستا و با حمایت تام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

هموطنان می توانند برای بهره‌مندی از این خدمات وارد سامانه اطلاع رسانی و خودارزیابی کرونا شوند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  پذیرش بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته ۹۹ آغاز شد