برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مرز پروزخان برای فعالیت‌های تجاری باز است

به گزارش گمرک ایران، «مسلم احمدی نصر» اظهار داشت: مرز رسمی پرویزخان به منظور صادرات و مبادلات تجاری با عراق به صورت شبانه‌روزی فعال و اقدام‌های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در این مرز به طور مستمر انجام می‌شود.

وی افزود:‌ اداره کل گمرکات استان کرمانشاه و گمرک پرویزخان نسبت به تهیه اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی برای این پایانه، شهرداری قصر شیرین و سایر ارگان‌های متقاضی در شهرستان و روستاهای اطراف آن اقدام کرد. امروز نیز کامیون‌های حامل کالا در پارکینگ‌ها قبل از مرز و مسیر کمربندی و جاده‌های منتهی به مرز، برای خروج از کشور به محوطه مرزی گمرک هدایت و پس از انجام تشریفات خارج شدند.

احمدی نصر اظهار داشت: گمرک برای کاهش مراجعه‌کنندگان حضوری اقدام به راه‌اندازی سامانه ثبت نامه و درخواست و پیگیری مکاتبات از طریق پورتال گمرک ایران کرده که علاوه بر حذف کاغذ و کاهش هزینه‌ها در پیشگیری از شیوع ویروس نیز موثر است.

مدیر کل گمرک پرویزخان یادآور شد:‌ علاوه بر کالاهای صادراتی، تشریفات گمرکی کالاهای ترانزیتی و فرآورده‌های نفتی نیز از مرز رسمی پرویزخان در حال انجام است که حجم تردد کامیون‌ها روزانه به یک هزار دستگاه می‌رسد.

وی ادامه داد:  پارسال، ارزش کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به کشور عراق به یک میلیارد و ۴۵۸ میلیون دلار به وزن سه هزار و ۳۸۶ میلیون تن رسید که از نظر ارزشی ۱۸ درصد و به لحاظ وزنی ۱۴ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشت.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  سرمایه‌گذاری ۵.۴ میلیارد تومانی دولت در بخش کشاورزی رامسر