برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ضریب اشغال هتل‌های کشور زیر یک درصد است

جمشید حمزه زاده در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اعلام این خبر گفت: ضریب اشتغال‌ هتل‌ها هم اکنون زیر یک درصد و حدود نیم درصد است و برخی از هتل‌ها نیز هم اکنون در اختیار وزارت بهداشت برای پذیرش بیمارانی است که قرار است در این هتل‌ها، دوره نقاهت شان را از بیماری کرونا طی کنند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که هتل های کدام استان‌ها امکان پذیرش بیماران مبتلا به کرونا برای طی دوران نقاهت دارند، گفت: هتل‌ هایی از تمام استان ها این امکان را دارند و ما لیست این هتل ها را در اختیار وزارت بهداشت قرار دادیم و هم اکنون هتل هایی در استان گلستان، آذربایجان غربی و کرمان در حال پذیرش این بیماران هستند و در استان های دیگر وزارت بهداشت احساس نیاز نکرده ولی اگر چنین نیازی وجود داشته باشد، قطعا این امکان وجود دارد.

حمزه زاده در ادامه با اشاره به خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی هتل ها پس از شیوع کرونا گفت: صنعت گردشگری بیشترین خسارت را دیده است ولی آنها در کنار مردم بوده‌اند و برای پرداخت هزینه کنسلی ها تعللی نکردند.

وی در پاسخ پرسشی دیگر مبنی بر این که آیا کاهش قیمت بلیط هواپیما سبب ترغیب مسافران به رفتن به سفر شده است، گفت: خیر این طور نیست هم اکنون برخی از هتل های کشور تعطیل شده و برخی دیگر تنها یک یا دو اتاقشان اشغال است که این نشان می‌دهد کاهش قیمت بلیط مردم را ترغیب به سفر نکرده است.

حمزه زاده افزود: برخی از اخبار نشان می‌دهد که مثلا سفر به همدان در این دوران زیاده بوده ولی واقعیت این است که آنها مسافر نبودند و به خانه خویشاوندانشان رفتند زیرا بر اساس بررسی های انجام گرفته ضریب اشغال هتل های همدان نیز کمتر از یک درصد است.

  پرونده ثبت قرآن زعفرانی تکمیل شد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۹۳۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۸ هزار و ۹۳۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز گذشته درباره آخرین وضعیت ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: بر اساس یافته های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، ۱۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۴ هزار و ۸۱۱ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون هشت هزار و ۹۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند روز به روز در حال افزایش است.

جهانپور گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری در کشور به ۱۹۳۴ نفر رسید.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)