برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رشد ۷.۴ درصدی بخش کشاورزی در سال ۹۸

به گزارش روز یکشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «محمدرضا طلایی» در مراسم معارفه سرپرست جدید سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اعلام این مطلب افزود: سازمان جنگل ها از بخش های شاخص وزارت جهاد کشاورزی است و اقدامات و فعالیت های آن در بخش های حاکمیتی و خدمات رسانی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه مدیران سازمان جنگل ها غالبا جزو بهترین مدیران وزارت جهاد کشاورزی از نظر علمی، کارشناسی و توانمندی بوده اند اظهارداشت: سازمان جنگل ها، نیروی کارشناسی ارزشمندی دارد و کارهای شاخصی را انجام می دهد اما به خاطر نقش پر رنگ وظایف حاکمیتی، کارهای کارشناسی که در زمینه های جنگل و مرتع انجام می شود، تحت الشعاع مسائل حاکمیتی قرار می گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی  اقدامات اجرایی مناسب و اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری، بیابازدایی و مقابله با ریزگردها را از جمله کارهای ارزشمند در این حوزه در سال های اخیر عنوان کرد و گفت: در سال های اخیر با وجود تحریم ها، بخش کشاورزی با همت و همکاری  مجموعه دولت، بخش خصوصی و بهره برداران موفق عمل کرده است به طوری که رشد اقتصادی کشور مرهون رشد مثبت بخش کشاورزی بوده است.

طلایی تصریح کرد:  رشد سال گذشته بخش کشاورزی بیش از ۷.۴ درصد مثبت بوده و این، حاصل اقدامات مثبت و کارشناسی در همه حوزه های بخش کشاورزی است.

وی با بیان این که با مدیریت مهندس کشاورز برنامه های وزارت جهاد کشاورزی با قدرت اجرا می شود، خاطرنشان کرد: بزودی فهرست مجموعه پروژه های قابل بهره برداری بخش کشاورزی در سال جاری ارائه می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال های اخیر با وجود تحریم ها، بخش کشاورزی موفق کرده به طوری که رشد سال گذشته بخش کشاورزی بیش از ۷.۴ درصد مثبت بوده است.

طلایی با اشاره به اقداماتی که در حوزه نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی در حال اجراست، اضافه کرد: نظام‌نامه طرح نظام پیشنهادات اجرایی که طی آن کارشناس مرکز خدمات می تواند پیشنهاد خود را در زمینه سیاست های وزارت جهاد کشاورزی تا مرحله وزیر مطرح و در صورت تایید اجرایی و تقدیر شود، تکمیل شده و در مرحله ابلاغ قرار دارد.

  مهلت ثبت‌نام جشنواره بین‌ المللی خوارزمی تمدید شد

وی با اشاره به تردد و مراجعات بالای ارباب رجوع خواستار تکمیل اجرای طرح دولت الکترونیک در سازمان جنگل ها شد گفت: دولت الکترونیک یعنی آن که کار ارباب رجوع را بدون مراجعه انجام دهیم و این از ضروریات سازمان جنگل هاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: خدماتی را که در حوزه وظایف زمین و منابع طبیعی انجام می دهیم باید با الکترونیکی کردن آن، شفاف سازی کنیم.

وی با اشاره به این که برای اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از دو سال گذشته پیگیر بودیم، گفت: با توجه رییس جمهوری و همکاری رییس سازمان برنامه و بودجه، این قانون در وزارت جهاد کشاورزی اجرا شد.

طلایی درباره «مسعود منصور» سرپرست جدید سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اظهارداشت: با توجه به اینکه ایشان در احترام به ارباب رجوع و بحث های منابع طبیعی صاحب نظر و ایده هستند می توانند با ترکیب مدیریتی جدید به پیشرفت سازمان جنگل ها کمک کنند.

وی افزود: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر موضوعاتی همچون  توسعه زراعت چوب، کشت گیاهان دارویی، رفع تداخلات اراضی، و تنفس جنگل ها در این بخش تاکید دارد.

به گزارش ایرنا، امروز (یکشنبه)، «مسعود منصور» در حمکی از سوی سرپرست وزارت جهاد کشاورزی به سمت سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری منصوب شد.

عباس کشاورز در حکمی جداگانه با قدردانی از زحمات «خسرو شهبازی» در مدت مسوولیت سرپرستی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ابراز  امیدواری کرد که وزارت جهاد کشاورزی کماکان در مسوولیت معاونت آبخیزداری از خدمات ارزنده وی بهره مند شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)