برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ستاری: ۳ گروه مستقل برای تولید واکسن کرونا کار می‌کنند

«سورنا ستاری» روز پنجشنبه در پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: از ابتدای این بحران، شرکت‌های دانش‌ بنیان، محققین و بسیاری از استارت‌آپ‌ها تلاش‌هایی شبانه‌روزی برای تهیه اقلام مرتبط با این مبارزه داشته ‌اند. از تولید دستگاه‌های تولید ماسک، مواد ضد عفونی تا تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی مانند ونتیلاتور، تجهیزات اتاق‌های ICU، سی‌تی اسکن و تولید انبوه کیت‌های تشخیص و صدها کارآزمایی بالینی روزانه در حال انجام است.

وی همچنین در این پیام عنوان کرد: به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بیماری کرونا تحت کنترل درآمده که این موضوع بدست نیامده است مگر با صبر و حوصله مردم و حمایت آن‌ها از فرزندانشان در کادر درمانی، شرکت‌های دانش ‌بنیان و تلاش انبوه محققین در دانشگاه‌ها. حال باید خود را به این مهمان ناخوانده جدید عادت دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه این پیام تاکید کرد:  این ویروس تا ابد همراه مردمان دنیا خواهد بود. حتی پس از کشف دارو و واکسن، این ویروس مانند بسیاری از ویروس‌های دیگر به همراه بشریت خواهد بود.

ستاری همچنین در بخش پایانی این پیام آورده است: روش‌های آموزش، تفریح و یا خرید و بسیاری از عادات روزانه تحت تاثیر این ویروس تغییر می‌کنند. کسب و کارهای جدیدی متولد می‌شوند و ظهور می‌یابند و برخی از بین خواهند رفت. فرصت‌های بسیاری پیش‌ روی جوانانی است که ایده‌های جدیدی را برای بهبود کیفیت زندگی مردم در جهان همراه کرونا دارند و باید از این فرصت پیش آمده امیدوارانه و به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. زندگی می‌گذرد ولی با قواعد، قوانین و مقررات جدید.

به گزارش ایرنا،  کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۰ هزار و ۴۶۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با مرگ ۱۲۴ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد کل جانباختگان کرونا در کشور به ۳۱۶۰ نفر رسید.

  توسعه روابط فرهنگی ایران و چین به مدد مشارکت زنان 

وی افزود: از ظهر دیروز تا امروز ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸۷۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۵۰ هزار و ۴۶۸ مورد رسید. همچنینخوشبختانه تاکنون ۱۶ هزار و ۷۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)