برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دستان خلاق بانوی سیرجانی در کمک به محیط زیست و صنایع دستی

این بانوی خلاق سیرجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به علاقه ای که به محیط زیست دارم و نمی خواهم این محیط با وسایل پلاستیکی آلوده شود به سهم خودم وسایل دور ریختنی را جمع آوری و اقدام به تولید تزیینات و بافتنی و صنایع دستی می کنم.

این هنرمند روستایی افزود : به نظر من در دنیای مدرن امروزی بازیافت  فقط به زباله هایتر و خشک و جدا کردن آن ها خلاصه نمیشود، بلکه هر آن چیزی را که بتوانیم مجددا با روش های جدیدتر به کار ببریم نوعی بازیافت محسوب می شود .

وی ادامه داد : این کار نه تنها صرفه جویی در هزینه ها را به دنبال دارد ، بلکه با کمک زیادی به خلاقیت افراد و تغییر دکوراسیون در کمترین زمان ممکن می شود.

خانم بچاقچی گفت:  فقط کافی است نگاهی دقیق تر به محیط اطراف بیندازیم و داشته هایمان را با فکری جدید و نو بررسی کنیم و از همین وسایل دورریختنی هنرهای دستی جذاب را خلق کرد.

این بانوی خانه دار روستایی تولیدات خود را در نمایشگاه های متعدد شهرستانی شرکت داده  و خیلی از اقوام نیز تولیدات وی را  به عنوان هدیه و کادو تهیه می کنند .

این بانوی خلاق و هنرمند روستایی همچنین اصافه کرد : هنگامی که بر اثر کار خسته می شوم به خواندن و تلاوت قران می پردازم و تاکنون نیز سه جزء قران کریم را هم حفظ کرده ام.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵کیلومتری جنوب غربی کرمان نه تنها قطب معدنی کشور و استان کرمان بلکه در حوزه صنایع دستی افتخار گلیم شیریکی پیچ را در فهرست صنعت دستی جهان دارد.

  دستگاه اندازه‌گیری همزمان تب و اکسیژن خون در دانشگاه آزاد رونمایی شد

گلیم شیریکی ‌پیچ از شاخص‌ ترین دست ‌بافته ‌های زنان روستایی و عشایری شهرستان سیرجان است که خاستگاه اصلی آن روستای دارستان در ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان سیرجان است.

شورای جهانی ‌صنایع ‌دستی در شهریور ۹۶ بعد از بررسی گزارش ارزیابان اعزامی به ایران، با ثبت سیرجان و مریوان به‌ عنوان شهرهای جهانی گلیم و کلاش و روستای کلپورگان به نام دهکده جهانی سفال موافقت کرد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)