برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بهره‌مندی ۲۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان از خدمات توانمندسازی صادراتی

به گزارش روز شنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، روح الله استیری در خصوص این خدمات افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از تزریق اعتماد داخلی به محصولات ایران ساخت، در گام بعدی به سمت ایجاد بازار جهانی برای دانش‌بنیان‌های توانمند صادراتی حرکت کرد. در همین راستا هم با ارائه خدمات مختلف در تلاش بود تا توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صادراتی شرکت‌ها را بیشتر کند.

وی بیان کرد: یکی از این تلاش‌ها ارائه چهار هزار خدمت توانمندسازی صادراتی به دانش‌بنیان‌ها بود که در این طرح ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت توانستند از این خدمات بهره ببرند و به بازارهای جهانی راه یابند، هدفی که برای همه بنگاه های اقتصادی یک آرزوی بزرگ و کلان است.

استیری افزود: خدمات توانمندسازی صادرات عمدتا به شرکت هایی ارائه می شود که ظرفیت صادراتی مطلوبی دارند و محصولات تولیدی آنها از نظر کیفیت و کمیت در سطح استانداردهای جهانی تولید می شوند.

به گفته وی، معاونت علمی و فناوری برای حمایت از شرکت‌های دانش‏‌بنیان اقدام به بررسی مشکلات و ضعف‌‏های موجود بر سر راه کسب و کار بین‏‌الملل این شرکت‌ها کرده و برای حایت از آن‌ها برای ورود به بازارهای بین‏‌المللی اقداماتی انجام داده است.

استیری بیان کرد: در این مسیر تلاش کرده‌ایم این کار با مشارکت بخش دولتی و خصوصی، حمایت‌های مشروط، زمان‌دار و هدفمند برای ایجاد زیرساخت‌های لازمبرای تسهیل فرآیند صادرات و کسب و کار بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گیرد.

وی یادآور شد: در این مسیر هم تاکنون توانسته‌ایم به ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت خدمات ارائه و آنها را برای ورود به بازارهای جهانی آماده کنیم.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  حوزه نانو در زمینه کرونا دستاوردهای مناسبی داشته است