برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۲۲ هزار هکتار از بوستان های جنگلی پایتخت امسال سند دار می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران احمدطاهری که در جلسه شورای معاونین این اداره کل سخن می گفت افزود:پس از صدور اسنادتک برگ برای پارک های جنگلی تهران ،مدیریت بهره وری این پارک ها بر اساس کتابچه طرح و ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری ازجنگل ها و مراتع به شهرداری محول خواهدشد.

وی ادامه داد: حفاظت از عرصه های ملی، اجرای طرح کاداستر و انجام پروژه های آبخیزداری سه اولویت مهم مجموعه منابع طبیعی استان تهران در سال جاری است.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران در ادامه به سیاست های ابلاغی سازمان جنگل ها در قالب فعالیت های ۹ گانه اشاره کرد و اظهارداشت: این فعالیت های ۹ گانه نیز در دستورکار قرارگرفته و این اداره کل بر اجرایی شدن آنها اهتمام جدی دارد.

طاهری درباره اجرای پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تصریح کرد: طی دو سال گذشته و بافرصتی که فراهم شد،اقدامات خوب و موثری درحوزه های آبخیز استان تهران انجام شد.

این مقام مسئول تاکیدکرد: باتوجه به کارکردهای مهم عملیات آبخیزداری درکنترل سیل و رسوب و همچنین تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی، این اقدامات درسال جاری نیز تداوم خواهد یافت.

وی گیاهان دارویی رامصداق جهش تولید دانست و خاطرنشان کرد: مراتع باید در قالب طرح و با رویکرد اقتصادی و همچنین با تاکید بر گیاهان دارویی مدیریت شوند و این موضوع زمینه جهش تولید در حوزه گیاهان دارویی را فراهم خواهدکرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران برنقش توسعه دولت الکترونیک و اتوماسیون اداری در گردش اطلاعات و نامه های اداری و جلوگیری از هرگونه آسیب وخطای احتمالی تاکیدکرد.

  نجات مسموم در زمان طلایی به دانش عمومی مردم وابسته است

 چندی پیش فعالیت های جهشی ۹گانه منابع طبیعی رونمایی شد که این فعالیت هاشامل اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، ارتقاء پوشش حفاظتی،مدیریت و بهره برداری ازمراتع، تعیین تکلیف مدیریت پارک های جنگلی، تشخیص، تعیین حدود و اگهی ذخیره گاه های جنگلی، توسعه زراعت چوب، اخذحقوق دولتی،توسعه دولت الکترونیک و همچنین توسعه و تقویت صندوق های منابع طبیعی است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)