برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دستگاه گازکروماتوگراف در کشور بومی شد

به گزارش روز دوشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این شرکت دانش بنیان داخلی در طول سال های گذشته در زمینه تولید و طراحی تجهیزات آزمایشگاهی، دستگاه گاز کروماتوگراف (GC) و هیدروژن ژنراتور فعالیت داشته است.

محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان در بیشتر صنایع و مراکز تحقیقاتی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، غذا و دارو و صنعت قابل کاربرد است که اگر خرید محصولات ایرانی در بازار نهادینه شود به راحتی این محصولات می تواند بخش بزرگی از نیاز کشور را مرتفع کند.

حمزه حیدری مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان می گوید: آنها در این سال ها چندین مدل از دستگاه های گاز کروماتوگراف از جمله مدل‌های سری لابراتوری (GC-۲۵۵۲ & GC-۲۵۶۰) و قابل حمل (GP-Series) به عنوان آخرین مدل‌های این دستگاه را به بازار عرضه کرده اند.

وی اظهار داشت: همه محصولات تولیدی شرکت قابل رقابت با مدرن ترین دستگاه‌های آمریکایی و اروپایی هستند. دستگاه‌هایی که با قیمت‌های بالایی در بازار وجود دارند.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان یادآور شد: این دستگاه‌ها در بازار بین‌المللی از حدود ۲ هزار تا ۵۰ هزار دلار آمریکا قیمت‌گذاری شده است.

حیدری با بیان این که محصولات این شرکت می تواند جایگزین با کیفیت و ارزانی برای تولیدات مشابه خارجی باشد، در عین حال افزود: به دلیل واردات محصولات مشابه خارجی و استفاده از دستگاه های خارجی در مراکز دولتی آنها موفق نشده اند که محصولات تولیدی خود را جایگزین محصولات وارداتی کنند.

وی همچنین گفت: محصولات این شرکت از قابلیت صادرات به دیگر کشورها برخوردار است و در آینده‌ای نزدیک و با بهتر شدن شرایط بازار جهانی برای صادرات محصولات اقدام می کنیم.

  شهرک شیلاتی رودشور نماد عینی جهش تولید در استان بوشهر

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)