برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مردم منتظر خبرهای خوب در حوزه پرتاب ماهواره باشند

جبار علی ذاکری روز دوشنبه در پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت و در حاشیه نشست راهبردی جهش تولید علم و صنعت تصریح کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران بالغ بر ۱۴ هزار و  ۵۰۰ دانشجو دارد که بیش از ۶۵ درصد آنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند که هر کدام برای گرفتن مدرک خود باید یک پروژه را بگذرانند. در واقع دانشجویان مستعد با ضریب هوشی بالا وارد دانشگاه های ما و دانشگاه های هم عرض می شوند. 

وی ادامه داد: از این دانشجویان انتظار می رود با انجام پروژه های کاربردی بخشی از رسالت اجتماعی دانشگاه را انجام دهند. در حوزه صنعت خودرو سازی و ساخت ماهواره جزو دانشگاه های برتر جهان هستیم و در ۲ سال گذشته زیست بوم دانشگاه را تغییر دادیم و زیست بوم فناوری را در دانشگاه شکل دادیم. 

رییس دانشگاه علم و صنعت گفت:  به این دلیل زیست بوم را شکل دادیم تا صرفا از حوزه آموزش و پژوهش خارج شویم و به سمت فناوری حرکت کنیم.

ذاکری ادامه داد: در زمینه پایان نامه های کاربردی حدود ۶ درصد در ۲ سال گذشته رشد داشته ایم که میزان پایان نامه های کاربردی ما به ۴۴ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: این دانشگاه اولین برنامه راهبردی خود را تدوین کرده و امسال، سال آخر برنامه ۵ ساله راهبردی دانشگاه است. در این مسیر موفقیت های زیادی را کسب کرده ایم.

رییس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته دو طرف تاثیر گذار هستند. یک سمت مشتری یا کارفرما است که در سازمان ها و صنایع مختلف وجود دارد و سمت دیگر دانشگاه و اعضای هیات علمی هستند. حدود ۱۲ تا ۱۳ سال است که در حوزه ماهواره تجربه کار داریم و مردم به زودی خبرهای خوبی را در این زمینه دریافت خواهند کرد. در حوزه صنعت خودرو نیز به همین میزان تجربه داریم. 

  منطقه آزاد ارس، چشم و چراغ صنعت گلخانه‌ای خاورمیانه

بخشی از مشتریان علم کشور در خارج هستند

رییس دانشگاه ادامه داد: مطالعات صورت گرفته در دانشگاه مورد توجه کشورهای توسعه یافته است و علمی که در داخل تولید می شود، بخش اعظمی از مشتریان آن در خارج هستند.  

ذاکری در ادامه گفت: نکته ای که باید بین دانشگاه و صنعت بهتر شود این است که مردم به کیفیت تولیدات داخل باور داشته باشند. جهت گیری تحقیقات دانشگاه باید به سمت کاربردی شدن حرکت کند و جهت دهی مطالعات در حوزه نیازهای داخلی صنعت صورت خواهد گرفت.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)