برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بازگشایی نگارخانه ملی لندن پس از سه ماه تعطیلی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، با کاهش محدودیت‌های کرونایی در انگلیس، بازدید از نگارخانه ملی لندن به شرط پوشیدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رزرو بلیت از امروز مجاز می‌شود.

این نگارخانه اولین موزه هنری در پایتخت انگلیس است که پس از تعطیلی سه ماه گذشته به دلیل بحران شیوع کرونا، درب‌های خود را به روی بازدیدکنندگان باز می‌کند.

گابریل فینالدی رئیس این نگارخانه در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد با توجه به شیوع ویروس کرونا، امید دارد امسال این موزه دست‌کم یک‌چهارم بازدیدکنندگان معمول را جذب کند، یعنی حدود ۳ تا ۴ هزار بازدیدکننده در روز.

این موزه معروف که در قلب شهر لندن قرار دارد، برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط بازدیدکنندگان، سه مسیر یکطرفه را نشانه‌گذاری کرده است. از دیگر تدابیر پیشگیرانه که برای این نگارخانه در نظر گرفته شده می‌توان به ارائه ژل‌های ضدعفونی کننده دست و پخش راهنماهای صوتی اشاره کرد. به علاوه با توجه به شرایط فوق‌العاده کنونی، ساعت کاری این موزه نیز از ۸ به ۵ ساعت کاهش یافته است.

نگارخانه ملی که در سال ۱۸۲۴ میلادی در شهر لندن تأسیس شد، هم‌اکنون میزبان گنجینه‌ای با بیش از دو هزار و ۳۰۰ تابلوی نقاشی کم‌نظیر از سده سیزدهم تا سده نوزدهم میلادی است. این موزه در تاریخ ۱۸ مارس (۲۸ اسفند۹۸) یعنی پنج روز قبل از قرنطینه کامل انگلیس به خاطر کرونا، تعطیل شده و چون بسیاری از موسسات فرهنگی در جهان از این بحران بهداشتی خسارت مالی دید.

بازدید از نگارخانه ملی لندن چون دو رقیب بزرگش یعنی موزه تیت مدرن و بریتانیا رایگان است؛ بنابراین این موزه برای تامین هزینه‌های خود به ترکیبی از بودجه دولتی، حق عضویت و کمک مالی سرمایه‌گذاران خصوصی وابسته است.

  استفاده از مس برای تصویربرداری از آثار آلزایمر در مغز

بازگشایی پساکرونایی سه موزه بزرگ انگلیس

موزه تیت با جذب ۵.۸۷ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۱۸ پربازدیدترین موزه انگلیس است. موزه بریتانیا با ۵.۸۳ میلیون بازدیدکننده در ردیف دوم و نگارخانه ملی لندن با حدود ۵.۷ میلیون مراجع در آن سال، در ردیف سوم این رده‌بندی قرار دارد.

موزه تیت که محل نمایش آثار هنری معاصر است از ۲۷ ژوئیه (۶ مرداد ۹۹) بازگشایی می‌شود اما برای بازگشایی موزه بریتانیا هنوز تاریخ دقیقی اعلام نشده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)