برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پژوهشگاه ابن سینا دانشجوی خارجی جذب می‌کند

حمید حمزه زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری به احتمال فراوان نسبت به جذب دانشجوی خارجی در این رشته اقدام خواهد شد.  
وی اظهار داشت: پژوهشگاه در سال ۹۵ موفق به کسب مجوز راه اندازی رشته بیولوژی تولیدمثل در مقطع دکتری شد و از سال ۹۶ تاکنون، در ۲ دوره از طریق کنکور سراسری و آزمون PHD وزارت بهداشت، دانشجوی بیولوژی تولیدمثل جذب کرده است. این در حالی است پژوهشگاه از سال ۱۳۹۱، با اخذ مجوز دوره های دکتری تخصصی پژوهشی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اقدام به پذیرش دانشجوی دکتری در حوزه های پژوهشی مختلف کرده است.  
حمزه زاده، همچنین به کسب مجوز راه اندازی مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی از وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از دستاوردهای مهم این پژوهشگاه در سال جاری است و بر تداوم و توسعه برنامه های آموزشی این پژوهشگاه با تمرکز بیش از پیش بر مهارت پروری و حرفه آموزی در سطوح ملی و بین المللی موثر خواهد بود.  

بیش از ۱۳۰۰ برنامه آموزشی در پژوهشگاه ابن سینا برگزار شد

حمزه زاده ادامه داد: پژوهشگاه از سال ۸۱ در زمینه آموزش مداوم جامعه پزشکی فعالیت های ارزشمندی داشته و در این مدت با هدف بازآموزی حرفه مندان حوزه سلامت، اقدام به برگزاری بیش از ۱۳۰۰ برنامه آموزشی کرده و میزبان بیش از ۴۲ هزار نفر فراگیر در حوزه های تخصصی و فوق تخصصی از سراسر کشور بوده است.
وی ادامه داد: تقویم آموزشی  سال ۹۹ پژوهشگاه نیز از انتهای سال گذشته تنظیم شد، اما به دلیل شرایط حاکم بر حوزه های آموزشی کشور، متعاقب شیوع بیماری کرونا، بازنگری لازم برای ارائه این آموزش ها در بستر مجازی صورت پذیرفت و از ۲۵ مرداد ماه اولین برنامه بازآموزی پژوهشگاه به شکل وبینار ویژه پزشکان و پیراپزشکان برگزار می شود.
حمزه زاده افزود: پژوهشگاه ابن سینا در حوزه تحصیلات تکمیلی علاوه بر دوره های دکتری تخصصی آموزشی و پژوهشی، از سال ۹۵ در پنج دوره موفق به پذیرش دستیار تکمیلی تخصصی بالینی (فلوشیپ) در رشته درمان ناباروری با مجوز وزارت بهداشت شده و جز معدود مراکز غیر وابسطه به دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که اجازه پذیرش فلوشیپ را دارد.  

  تقویم آزمون‌های ۱۴۰۰ اعلام شد

بیش از ۲۷۰ پایان نامه مورد حمایت قرار گرفتند

معاون آموزشی پژوهشگاه ابن سینا درباره حمایت از پروژه های مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) گفت: بیش از ۲۷۰ عنوان پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای، تخصص بالینی و دکترای تخصصی (PHD) در حوزه های مرتبط با فعالیت های اصلی پژوهشگاه مورد حمایت مادی و معنوی قرار گرفته اند و درحال حاضر نیز میزبان حدود ۲۰ دانشجو از سراسر کشور برای اجرای پروژه های پایان نامه در این پژوهشگاه هستیم.
وی با اشاره به اینکه در این مجموعه بحث آموزش همواره در کنار پژوهش و ارائه خدمات درمانی از اهمیت ویژه برخودار بوده است، گفت: آموزش در پژوهشگاه ابن سینا به یک فرایند مداوم، مستمر و رو به رشد و ارتقا یافته تبدیل شده و به عنوان بازوی کمکی و پشتیبان بحث پژوهش و درمان، همواره مورد توجه بوده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)