برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

حمایت جدی معاونت علمی از دانش‌بنیان‌های حوزه توانبخشی

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، سورنا ستاری روز یکشنبه در حاشیه رونمایی از نسل جدید پنجه های پیشرفته کربنی ورزشی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران افزود: حوزه تجهیزات توانبخشی جز حوزه هایی است که متاسفانه در کشور بسیار مغفول مانده است.

وی بیان کرد: ما قربانی جنگ بوده ایم و ۸ سال جنگ تحمیلی را در کشور داشتیم. بسیاری از رزمندگان در این جنگ جانباز شدند، در کنار آن  تعداد بالایی از افراد قطع عضو به دلیل از تصادفات جاده ای و سوانحی که اتفاق می افتد، در کشور داریم. بنابراین در حوزه تجهیزات توانبخشی یک بازار داخلی بزرگ وجود دارد.

ستاری افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سه سال پیش به صورت جدی حمایت و فعالیت در حوزه توانبخشی را شروع کرد و محصولات بسیاری در این چند سال وارد بازار شده است، اما هنوز با استانداردها و توقعات مردم، فاصله خیلی زیادی وجود دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: یکی از مشکلات بزرگ این حوزه نبود پوشش بیمه ای این محصولات است. عمده این محصولات گران هستند و سطح تکنولوژی بالایی دارند. نیاز است برای بهره مندی عموم مردم جامعه این تجهیزات تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: ممکن است برخی از این محصولات ظاهر ساده ای داشته باشند، اما از لحاظ استفاده مواد و مهندسی مواد و مهندسی مکانیک تکنولوژی بسیار بالایی دارند. در حوزه توانبخشی نمی توان تولید انبوه به آن معنایی که در سایر حوزه ها وجود دارد، داشت، برای هر شخصی باید محصول متناسب با فرد تهیه شود.

ستاری افزود: تولید این محصولات، مثل پنجه کربنی اسپورت افتخار کشور است که توسط جوانان فعال در شرکت های دانش بنیان، ارائه شده است.

  دانش متخصصان ایرانی در زمینه بهره‌وری آب کشاورزی ارتقا می‌یابد

پنجه کربنی سی اسپورت پارس فلکس که امروز رونمایی شد، یک تیغه C شکل از جنس کامپوزیت الیاف کربن با خاصیت فنری بسیار بالا و وزن پایین است که مخصوص فعالیت های ورزشی و مناسب افراد ورزشکار و با فعالیت بسیار بالا است. این نوع پنجه برای کاربردهای روزمره طراحی نشده و تنها در انجام ورزش هایی مانند پیاده روی سریع و دو میدانی مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)