برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صادرات شیرینی و شکلات به ۱۵۲.۸ میلیون دلار رسید

به گزارش روز یکشنبه گمرک ایران، سید روح اله لطیفی افزود: صنعت شیرینی و شکلات ایران از دهه ۷۰ وارد مرحله جدیدی با پیشرفت در زمینه تولید محصول و استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته شد که موجب صادرات تولیدات این بخش به اقصی نقاط جهان شد.
لطیفی با اشاره به صادرات بیش از ۳۹ هزار و ۵۸۸ تن انواع شیرینی و شکلات ایرانی به ارزش ۵۸ میلیون و ۹ هزار دلار به بیش از ۳۸ کشور، تصریح کرد: ایران در این بازه زمانی به میزان ۱۰۶ هزار و ۳۳۶ تن انواع نان خشک و تازه و خمیر خشک ، بیسکوئیت و ویفر وسایر فرآورده های غلات را به ارزش افزون بر ۹۴ میلیون و ۸۸۳ هزار دلار به بیش از ۵۳ کشور جهان صادر کرد.
دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک خاطرنشان کرد : برخی کشورهای مقصد صادرات نان، شیرینی و شکلات ایرانی نروژ، هلند، استرالیا، آلمان، اتریش، کانادا، مالزی، ژاپن، لهستان، جیبوتی، ارمنستان، روسیه، پاکستان، کویت، ساحل عاج، قطر، قرقیزستان، سوئیس، چین، بحرین ، عراق، تاجیکستان، سومالی، یمن، امارات، افغانستان، بلاروس، نیجر، عمان بودند که اصلی‌ترین مقاصد شیرینی و شکلات ایرانی ، عراق با بیش از ۲۴ میلیون و۷۲۸ هزار دلار، افغانستان با افزون بر۲۲ میلیون و ۱۷۴ هزار دلار و پاکستان با هفت میلیون و ۴۹۹ هزاردلار است .
لطیفی پیرامون اصلی ترین مقاصد صادراتی نان و فرآورده های غلات و بیسکوئیت از کشور عراق، با بیش از ۵۰ میلیون و ۳۸۳ هزار دلار، افغانستان با ۲۹ میلیون و ۹۶۳ هزار دلار و پاکستان با ۶ میلیون و ۳۰۴ هزار دلار نام برد.
لطیفی خاطر نشان کرد: واردات رسمی شکلات به ایران نسبت به تولید داخلی بسیار اندک است، زیرا کیفیت بالای تولیدات ایرانی، قیمت مناسب شکلات تولید داخل و وضع تعرفه ۴۰ تا ۷۰ درصدی برای انواع شکلات خارجی باعث شده تا واردات بسیار اندکی انجام شود.

  صادرات غیرنفتی با فروکش کردن کرونا در حال رونق گرفتن است

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)