برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

سهمیه تولیدکنندگان متخلف ماسک قطع می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «اسماعیل مهدی‌پور» با بیان اینکه با تولید کنندگان ماسک که قیمت مصوب و فروش در شبکه توزیع منتخب رعایت نکنند، به شدت برخورد خواهد شد افزود: اکنون در شرایط حساس کشور و نیاز شدید مردم به ماسک، گزارش‌هایی در مورد سوء استفاده و تخلفات برخی از تولیدکنندگان صنعتی و کارگاهی در عرضه و فروش به قیمت‌های غیر متعارف، خارج از شبکه تعیین شده و با دریافت سهمیه مواد اولیه برای تولید ماسک و فروش آن در بازار آزاد به دست ما رسیده است.

وی تصریح کرد: گزارش هایی نیز از برخی واحدهای تولیدی در زمینه ثبت نکردن اطلاعات فروش ماسک تولیدی به تفکیک خریداران در سامانه جامع تجارت، برخلاف تذکرات متعدد این سازمان، دریافت شده و به این واحدها اخطار برای معرفی به مراجع قانونی داده شده است.

مهدی پور افزود: واحدهایی که با دریافت مواد اولیه مانند ملت بلون، اسپان‌باند و همچنین عرضه ماسک مغایر با نرخ‌های تعیین شده به مراکز درمانی و عوامل توزیع  که منجر به رعایت نشدن نرخ‌های مصوب ستاد لجستیک مقابله با کرونا در آخرین حلقه توزیع شود، نسبت به برخورد قانونی اقدام خواهد شد.

وی گفت: سازمان حمایت در برخورد با متخلفان ضمن قطع سهمیه تعیین شده مواد اولیه آنها و جایگزینی سایر واحدهای متقاضی، واحدهای خاطی را به مراجع قانونی معرفی خواهد کرد.

حذف سهمیه مواد اولیه ۲ واحد متخلف تولید ماسک

مهدی پور با بیان اینکه تاکنون سهمیه مواد اولیه دو واحد صنعتی متخلف حذف و پرونده تخلفات آنها در حال رسیدگی برای ارجاع به مراجع قانونی ذیربط است، خاطرنشان کرد: این سازمان ضمن رصد و پایش بازار در صورت دریافت شکایت از عملکرد هر یک از تولیدکنندگان بوسیله تلفن و سامانه ۱۲۴، نسبت به برخورد قاطع با واحدهای ذیربط که موجبات اجحاف در حق مصرف‌کنندگان را به وجود آورند، اقدام خواهد کرد.

  تبعات اقتصادی کرونا بیشتر از لطمات آثار بهداشتی‌

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)