برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تنها راه پیشگیری از کرونا رعایت توصیه‌های بهداشتی است

رضا ملک زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی افراد به بهانه های مختلف، از انجام پروتکل های بهداشتی طفره می روند و گروهی اصلا توصیه های بهداشتی را جدی نمی گیرند.
وی بیان داشت: زمانی که مردم توصیه های بهداشتی را تا حد مطلوبی رعایت کردند، شاهد کاهش تعداد بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بودیم و این روند باید ادامه پیدا کند تا بیماری کنترل شود.
ملک زاده به مقایسه مرگ و میر ناشی از کرونا بین ایران و برخی از کشورها پرداخت و گفت: نیوزیلند با ۶ میلیون جمعیت فقط  ۲۹ مرگ براثر کرونا داشته و ویتنام هم با ۹۰ میلیون جمعیت تعداد بسیار محدودی مرگ داشته است، چون مردم توصیه های بهداشتی را خیلی دقیق اجرا کردند؛ در حالی که ایران به ازای یک میلیون نفر جمعیت کشور ۲۱۷ مرگ داشته است.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تعداد فوت شدگان در این کشورها نشان می دهد که تنها راه پیشگیری از بیماری کرونا در شرایط فعلی، رعایت توصیه های بهداشتی است.

حدود ۴۰ درصد مبتلایان کرونا بی علامت هستند
وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد مبتلایان به کرونا بی علامت هستند و خودشان متوجه بیماری نیستند، گفت: این افراد هیچ علامتی ندارد و انتقال بیماری از آنان بیشتر از بیمارانی است که با علامت هستند یا در بیمارستان بستری می شوند.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که از هر ۱۰ نفری که در تجمع حضور دارند، بین ۳ تا ۴ نفر مبتلا به بیماری کرونا هستند که از بیماری خود اطلاع  ندارند و سایر افراد حاضر در تجمع را مبتلا می کنند
ملک زاده ادامه داد: به مردم توصیه می شود در تجمعات و مکان های شلوغ و پرتردد تا حد امکان حضور پیدا نکنند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

  استاندار تهران: برگزاری کنکور قطعی است

برخی کرونایی ها دچار مشکلات قلبی می شوند
معاون وزیر بهداست بیان داست: نگرانی جدی این است که یک سری از کرونایی ها دچار مشکلات قلبی و ریوی مزمن شوند. برخی افراد ممکن است بعد از بهبودی هم عوارضی برای آنان بماند و به عبارتی این موضوع به عارضه مزمن تبدیل شود.
ملک زاده تاکید کرد: نباید فقط به عوارض اولیه این بیماری توجه شود، بلکه گزارش های متعدد علمی نشان می دهد برخی افراد بعد از بهبودی دچار مشکلات مزمن مانند نارسایی قلبی یا تنفسی می شوند که یک خطر جدی برای آنان است.
وی، مهمترین ویژگی ویروس کرونا را سرعت انتشار آن اعلام کرد و گفت: این ویروس نوعی التهاب در دیواره رگ های یا عروق بدن اعم از قلب، مغز، ریه ایجاد می کند و می تواند مشکلات جدی برای مبتلایان ایجاد کند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: اخیرا گزارشهای متعدد علمی نشان می دهد در گروهی از مبتلایان به کرونا، بیماری ممکن است تا چند ماه طولانی شود و همچنین تب و خستگی مجددا عود پیدا کند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)