برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تعداد گردشگران خارجی در هفت سال اخیر ۲ برابر افزایش یافت

حسن امجدی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایرنا اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: دولت تدبیر و امید رویکرد مثبتی در زمینه توسعه صنعت گردشگری داش و در مدت یادشده اتفاقات خوبی در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان رخ داده است.
وی ادامه داد: وظایف فرودگاه ها بعنوان دروازه پذیرش گردشگران داخلی و خارجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان تصریح کرد: این فرودگاه به عنوان یکی از مهمترین فرودگاه های کشور در سه حوزه گردشگری ، هوانوردی وپدافند غیرعامل و مدیریت بحران محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: محدودیت پذیرش همزمان هواپیما یکی از معضلات قدیمی فرودگاه اصفهان بود بطوری که در گذشته قابلیت پذیرش ۱۰ پرواز در لحظه وجود داشت که با انجام مطالعات، طرحی در این فرودگاه آماده شده که در روزهای آینده به بهره برداری خواهد رسید  و ظرفیت پذیرش همزمان پرواز در اپرون (پارکینگ هواپیما فرودگاه) به ۲۰ هواپیما افزایش خواهد داد.  
امجدی بیان کرد: محدودیت پذیرش همزمان مسافر پروازهای خارجی در ترمینال‌ مربوطه ، یکی دیگر از محدودیت های فرودگاه اصفهان بود که ترمینال کنونی حدود ۶ هزار متر مربع وسعت دارد که پروژه ای در این زمینه تعریف و در حال تکمیل است که در آینده‌ای نزدیک ترمینال جدید با استانداردهای مناسب و با وسعت ۱۵ هزار متر مربع مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان بیان کرد: از دیگر محدودیت های فرودگاه اصفهان تامین هوای مطلوب و متبوع ترمینالها بود که موتورخانه شماره ۲فرودگاه با ظرفیت سرمایشی ۱۰۰۰ تن وگرمایشی ۵۵۰ کیلو کالری برساعت احداث و آماده بهره برداری می باشد و مشکل را بطور کامل رفع خواهد کرد.
وی ادامه داد: علاوه بر بهره بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب فرودگاه اصفهان با ظرفیت ۱۴۰۰ متر مکعب در روز ، ترمینال CIP یا جایگاه تشریفات اختصاصی نیز در سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مدیر کل فرودگاههای استان اصفهان در رابطه با کارگو ترمینال بیان داشت: ترمینال بار هوایی فرودگاه اصفهان بعنوان یکی از زیر ساختهای اساسی توسعه صادرات غیر نفتی در شهریور سال گذشته و با حضور وزرای راه وشهرسازی و صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: تهیه و نصب دستگاه RVR هواشناسی بعنوان پروژه مشترکی با اداره کل هواشناسی استان اصفهان بود که در فرودگاه اصفهان انجام شد که استفاده از آن، باعث افزایش قابلیت پذیرش هواپیما شده است.
امجدی افزود: قبلا”حداقل دید افقی برای پذیرش پروازهای ورودی ۸۰۰ متر بود که این محدودیت با نصب دستگاه مذکور به ۵۵۰ کاهش یافته است و شرایط فرودگاه اصفهان را نسبت به فرودگاههای که فاقدRVR هستند ممتاز نموده است.
امجدی گفت: علاوه بر پروژه های گفته شده، طرح‌های کوتاه مدت و میان مدتی مهم  دیگری توسط شرکت فرودگاهها ونابری هوایی ایران در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان انجام شده که بهسازی کامل ترمینال پروازهای داخلی، ایجاد مرکز پایش تصویری و خرید خودروهای اطفا حریق روز دنیا، از اصلی ترین این اقدامات محسوب می‌شود.
وی افزود: فرودگاه اصفهان بعنوان کمکی ( جایگزین) فرودگاه‌های استان تهران (مهرآباد و امام خمینی (ره) ) شیراز، یزد و تعداد دیگری از فرودگاهها نقش آفرینی می‌کند.
مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان بیان کرد: در صورتی که هواپیما ها، امکان فرود در  فرودگاههای مذکور را نداشته باشند، به فرودگاه اصفهان اعزام خواهند شد که این وظیفه با توسعه و یا ایجاد زیر ساخت‌های گفته سهل تر خواهد شد.

  ۲۰ آذر؛ برگزاری آزمون زبان وزارت بهداشت

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان در حالت عادی به شهرهای نجف و بغداد در عراق، کویت، دُبی امارات، استانبول ترکیه و دوحه قطر پرواز مستقیم دارد.
همچنین علاوه بر شرکت های هواپیمایی فعال داخلی، شرکت های العراقیه، ترکیش، فلای دوبی و قطر ایرویز در جا به جایی مسافر در این فرودگاه فعالند.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)