برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فعالیت بیش از ۷۰۰ هنرمند صنایع دستی در رضوانشهر

 منصور هادی پور روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رضوانشهر در بین شهرستان های گیلان، تنها منطقه ای است که از سال ۱۳۹۲ تا کنون، در طول سال دو نمایشگاه دائمی صنایع دستی آثار هنرمندان این شهرستان در آن  فعال می باشد.

 وی با بیان این مطلب که ۷۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی در سطح مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر فعالیت دارند افرود : از این تعداد ۲۵۰ نفر فعال و ۲۰۰ نفر هم تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

 هادی پور بیان کرد: هنرمندان صنایع دستی این شهرستان در زمینه های گلیم بافی، پوشاک محلی، بافتنی های سنتی، شال بافی، نخ ریسی، پولک ومنجوق دوزی، حصیر بافی، سفالگری و غیره فعالیت دارند.   

  هادی پور گفت: عمده مواد اولیه صنایع دستی، بومی و در داخل کشور موجود است و اگر بخواهیم تولید ملی رونق بگیرد باید از هنرمندان این حوزه حمایت کافی انجام شود.

 وی  افزود: ابزار و مواد اولیه برای تولید یک محصول صنایع دستی بسیار ساده و ارزان است که با آموزش های کوتاه مدت منبع درآمد خوب و مطمئنی برای خانوارها می شود.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رضوانشهر بیان کرد: گردشگرانی که به این مناطق سفر می کنند، بدنبال  تهیه و خرید محصولات صنایع دستی محل سفر خود هستند که باید در کنار جذب گردشگر به رونق صنایع دستی هم بها بدهیم و بازدید گردشگران از کارگاه ها و نمایشگاه های صنایع دستی در اولویت برنامه های گردشگران قرارداشته باشد.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و داری بیش از ۷۰۰ نفر هنرمند صنایع دستی در رشته های مختلف می باشد.

  نقش موثر استارتاپ‌ها در هوشمندسازی بخش کشاورزی

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)