برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۲ آزمون کاردانی نظام جدید و کارشناسی ناپیوسته ۹۹ آغاز شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، در آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه های غیردولتی غیرانتفاعی تعداد ۴۰ هزار و ۲۷ نفر زن و ۵۱ هزار و ۶۰ نفر مرد شرکت و تاکنون ۸۲ هزار و ۵۰ نفر کارت ورود به جلسه آزمون دریافت کردند.

بخشی از کد رشته های مقطع کاردانی نظام جدید بر اساس سوابق تحصیلی، دانشجو می پذیرد؛ بنابراین در رشته های با آزمون ۱۵۱ هزار و ۸۲۹ نفر و در دوره بدون آزمون ۱۰۱ هزار و ۶۵۶ نفر پذیرفته می شوند.

دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای، کاردانش یا شاخه نظری سال جاری همچنین دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه ای، کاردانش یا شاخه نظری سال ۹۵ و قبل از آن نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی و ارائه آن ندارند.

آزمون کارشناسی ناپیوسته

آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته همزمان با کنکور کاردانی نظام جدید از لحظاتی قبل در ۱۶۶ شهرستان و با رعایت پروتکل های بهداشتی کلید خورد؛ در دوره با آزمون این مقطع ۴۰ هزار و ۴۱۱ نفر و در دوره بدون آزمون ۶ هزار و ۲۸۶ نفر ثبت نام کردند.

فاطمه زرین آمیزی،‌ سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ظرفیت پذیرش با آزمون ۱۵۷ هزار و ۷۰۵ نفر و ظرفیت پذیرش بدون آزمون را ۶۹ هزار و ۹۹۵ نفر اعلام کرد.

این ۲ آزمون به همراه پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  کیت تشخیص کرونا در ۳۰ ثانیه، چشم‌انتظار صدور پروانه عرضه به بازار