برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

افزایش ۲۰ درصدی محدودیت برای ثبت سفارش واردات مواد اولیه

به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید عباسپور» با اشاره به تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت در خصوص ضرورت کنترل واردات بی‌رویه و واردات اقلام کالایی لوکس به کشور گفت: در حال حاضر محدودیت ثبت سفارش اقلام غیر ضرور و یا مشابه تولید داخل به میزان ۲ هزار و  ۴۰۰ ردیف تعرفه از مجموع هشت هزار و ۱۰۰ ردیف تعرفه اعمال می‌شود.

با بیان اینکه در سال جاری ضوابط کارتابل فنی برای کنترل و جلوگیری از ورود کالاهای مشابه تولید داخل و در خصوص سقف و سابقه برای وارد کنندگان کالا اعمال می شود، تصریح کرد: در این مدت محدودیت ثبت سفارش برای مواد اولیه واحدهای تولیدی به میزان ۲۰ درصد بیشتر از میانگین هر سال اعمال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سه هزار و ۲۰۰ ردیف تعرفه در مقابل صادرات بدون نیاز به رعایت سقف و سابقه و همچنین معافیت سقف و سابقه واردات برای موبایل در این مدت حذف شده‌اند.

ممنوعیت صدور کارت بازرگانی با عناوین مشابه موقت

عباسپور در خصوص اقدامات انجام شده برای ساماندهی کارت‌های بازرگانی نیز تصریح کرد: عدم ارائه خدمات مرتبط با کارت بازرگانی تا تسویه تعهدات ارزی برابر با تکالیف وزارت متبوع، مندرج در بند ۷ بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات به سازمان‌های استان‌ها ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: همچنین برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و انباشتگی تعهدات ارزی تا اطلاع ثانوی صدور مجوز موردی برای صادرکنندگان مبتدی ممنوع شده است و با توجه به مصوبات قرارگاه جهش تولید اعمال سقف ۵۰۰ هزار دلاری صادرات برای کارت اولی‌ها به استثنای واحدهای تولیدی صادر شده است.

  تخصیص ۶۰ درصدی تسهیلات صندوق توسعه ملی به صادرکنندگان

عباسپور تاکید کرد: با توجه به مصوبات کارگروه پایش رفتار تجاری، کارت بازرگانی صادرکنندگان غیرتولیدی به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی تعلیق شده و همچنین صدور و تمدید کارت بازرگانی برای تمام اسامی معرفی شده با کمتر از ۷۰ درصد ایفای تعهدات ارزی ممنوع است و بر همین اساس صدور هرگونه کارت بازرگانی تحت عنوان یکبار مصرف، موقت یا عناوین مشابه ممنوع شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)