برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

رتبه نهم کنکور: کرونا محکی برای شناخت فرصت‌ها و چالش‌های بزرگترین آزمون علمی کشور بود

« فاطمه محمدی» ساکن شهرستان دلیجان که موفق به کسب رتبه تک رقمی رقابت‌های علوم انسانی کنکور امسال شده است روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: استعدادپروری و توانمندمحوری باید جایگزین شیوه آموزش تئوری شود و با توجه به ظرفیت فضای مجازی نیاز است از این قابلیت به شکل موثر در روند آموزش بهره گرفته شود که کرونا در این راستا تلنگر لازم را ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: درس بزرگ کرونا این بود که همیشه امور بر یک منوال نیست و شیوه‌های آموزش باید خلاقانه، مشارکت‌جو و ایده‌پرور باشد و نیاز است بیشتر برای بهبود زیرساخت‌های نوین آموزشی کشور سرمایه‌گذاری شود.

این شرکت کننده برتر کنکور امسال گفت: تعطیلی اجباری مدارس به دلیلی شیوع بیماری کرونا اگرچه فرصت آموزش حضوری را مختل کرد اما برای کنکوری‌ها بهترین فرصت طلایی بود تا بتوانند در سایه برنامه‌ریزی مرور مناسب منابع درسی داشته باشند و با آمادگی بیشتر در رقابت کنکور حاضر شوند.

محمدی ادامه داد: فشار روانی، اضطراب از بیماری کرونا در دوران قرنطینه، یکنواختی روزها، دوری از دوستان، ماندن در منزل و بهم ریختن برنامه‌های روزمره برای همه طیف‌های جامعه از جمله دانش‌آموزان با شیوع کووید ۱۹ رخ داد اما نکته آموزنده‌ای که این دوران سخت برای مردم و مسئولان  داشت این است که در شرایط بحران باید قدرت تصمیم سازی و برنامه ریزی داشته باشند و بتوانند با تکیه برخودباوری تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

وی عنوان کرد: بسیاری از دانش‌آموزان با تعطیل شدن مدارس به دلیل شیوع کرونا نوعی اهمال و وازدگی از مطالعه پیدا کردند که این آفتی بزرگ است و می‌طلبد نظام تعلیم و تربیت به گونه‌ای تغییر یابد که در شرایط سخت هدف در گروه‌های مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان گم نشود و هر فردی مهارت تصمیم‌سازی و عمل برای بهترین کار در شرایط دشوار را بیاموزد.

وی با بیان اینکه پدرش را  ۹ سال قبل از دست داده، اضافه کرد: همراهی و تشویق مادر برای آرام نگه‌داشتن فضای خانه و فراهم کردن محیط مناسب مطالعه یکی از علل اصلی موفقیت من در رقابت کنکور بود و همه تلاشم را به کار می‌گیرم تا پاسخ این حمایت مادرم را به بهترین شکل بدهم.

محمدی افزود: کلید موفقیت پشتکار و برنامه ریزی دقیق است و برنامه من برای کنکور به طور میانگین مطالعه ۶ ساعته در روز بود و پس از آن نیز با تسلط بر محتوای کتاب‌ها تست‌ها را کار می‌کردم.

وی با بیان اینکه درکلاس‌های هیچ موسسه آموزشی شرکت نکرده، گفت: فقط در آزمون‌های یکی از این موسسات برای کسب آمادگی در کنکور شرکت کردم و معتقدم که آمادگی برای کنکور هیچ ابزار و امکانی جز اراده محکم و تلاش مستمر و آگاهانه تا رسیدن به هدف نمی‌خواهد و اگر هزینه‌های گزاف در موسسات خرج شود اما دانش‌آموز انگیزه و تلاش کافی نداشته باشد باز هم نمی‌توان موفقیتش را تضمین کرد.

محمدی ادامه داد: درس خواندن جدی برای قبول در کنکور را از سال دهم آغاز کردم و با مطالعه دقیق کتاب‌ها به طور مستمر تست زنی را در ایام آموزش روزمره مدرسه دنبال می‌کردم.

  گام‌های شیراز برای کسب عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی

محمدی بیان کرد: معلمان و مدیر مدرسه با تشویق و حمایت‌هاشون  بهترین انگیزه برای من بودند و نیاز است که مدارس هوشمندانه و به دور از احساسات فضایی فراهم کنند تا دانش‌آموزان ضمن بهبود انگیزه مطالعه عمیق برای رقابت کنکور مهیا شوند.

محمدی گفت: با توجه به اینکه شرایط حضور در رشته تجربی را برای تحصیل داشتم خانواده و معلمان اصرار بر انتخاب مسیر آموزش در این حوزه را داشتند اما علاقه من به حقوق و وکالت بود و این مهم است که نظام آموزشی و خانواده بسترسازی داشته باشد تا هدایت تحصیلی بر اساس توانمندی و علاقه دانش‌آموزان دنبال شود.

وی افزود: شنیدن خبر کسب رتبه تک رقمی کنکور بهترین اتفاق زندگی من بود چرا که بر مبنای تلاش سخت آن را در آغوش کشیدم و این مژده از سوی پشتیبان درسی در موسسه آموزشی به من داده شد که هرگز آن لحظه را فراموش نخواهم کرد.

۷۱۶ داوطلب در دلیجان برای رقابت در آزمون سراسری امسال ثبت نام کردند و ۲۸۴ نفرآنان داوطلب مرد و ۴۳۲ نفر زن بودند.

 

 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)