برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

افزایش اثربخشی مکمل دارویی عصاره زردچوبه با فناوری نانو

به گزارش روز شنبه ایرنا از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، کورکومین ماده مؤثره ریشه زردچوبه است که با دخالت در مسیرهای متعدد سلولی در بدن، از بین برنده قدرتمند رادیکال های آزاد و تنظیم کننده هوشمند سیستم ایمنی است. کورکومین با کاهش استرس اکسیداتیو می‌تواند مقاومت بدن را در مقابل تخریب سلولی در بافت های مغز، سینه، روده و پروستات افزایش دهد.

تحقیقات روی کورکومین نشان داده است این ماده قادر است میزان قند خون را کنترل کند و باعث بهبود عملکرد کبد شود. این خواص کم نظیر، باعث شده این ترکیب گیاهی، انتخابی عالی در پیشگیری از ابتلا و کمک به درمان بسیاری از بیماری ها باشد.

اما کورکومین به سرعت از خون دفع می شود و برای بدست آوردن نتایج درمانی باید مقادیر بیشتری از این ماده مصرف شود. فرمولاسیون نانویی این شرکت دانش بنیان در مکمل دارویی به کار رفته مشکل انحلال را حل کرده و اثربخشی کورکومین را در بدن افزایش می‌دهد.

براساس اطلاعات منتشر شده در سایت این شرکت، این مکمل نانویی یک راه حل تنظیم کننده سیستم ایمنی است، محافظت از مغز و اعصاب، مفاصل، سلول‌ها، سیستم گوارش و کبد را بر عهده داشته و به بازسازی بافت‌های تخریب شده کمک می‌کند و در عین حال ضد سرطان نیز است.

در کپسول‌های حاوی کورکومین از فناوری نانومایسل استفاده شده و فاقد مواد تراریخت است. این سافت ژل به صورت کپسول تولید شده و در حال حاضر از طریق داروخانه‌های سراسر کشور قابل تهیه است.

این شرکت دارویی در راستای اهداف پیش بینی شده خود، مشاوره و انجام پروژه های تحقیقاتی و صنعتی در حوزه نانو دارو و زیست‌فناوری را بر عهده می گیرد و تاکنون انجام بیش از ۳۰ پروژه تحقیقات دانشگاهی با موضوع نانو دارو، مواد آرایشی و بهداشتی و کامپوزیت‌های صنعتی را در کارنامه خود دارد.

  کشف هشت ژنی که احتمال مرگ ناشی از کرونا را افزایش می‌دهد

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)