برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تذکر بهداشتی دریافت کردند

سردار پرویز یعقوبی روز چهارشنبه در جلسه ستاد کرونای کلانشهر تهران افزود: در حال حاضر ۷۰۳ واحد گشتی در سطح شهر تهران حضور پیدا کرده اند و به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، تذکر می دهند.

وی ادامه داد: ۱۵۹ واحد گشت تلفیقی با همراهی همکاران وزارت بهداشت، واحدهای صنفی و تعزیرات بر واحدهای صنفی سطح شهر تهران نظارت می کنند و به واحدهای صنفی متخلف تذکر می دهند.

معاون پلیس پایتخت با یادآوری این که در این مدت بیش از ۱۲۶ هزار واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفتند، گفت: حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مورد اخطار پلمب به واحدهای صنفی داده  شده و این تعداد هم ۶۰۰ مورد پلمب شده است.

یعقوبی ادامه داد: همچنین ۳۳ هزار مورد از رانندگانی که ماسک را استفاده نکردند اعمال قانون شدند.

وی همچنین گفت: در این مدت نزدیک به ۵۰۰ هزار عدد ماسک توسط ناجا در اختیار مردم قرار داده شده است.

یعقوبی ادامه داد: برای محدودیت هایی که قرار است از روز شنبه در تهران اجرا شود هماهنگی های لازم را به عمل آوردیم

وی افزود: نظارت بر واحدهای صنفی در مدت ۲ هفته تعطیلی در مورد گروه های شغلی ۲ و ۳ و ۴ هم با هماهنگی سایر مجموعه ها انجام خواهد شد.

معاون عملیات پلیس پایتخت درخواست اتحادیه های صنفی را تعطیلی بانک ها در این ایام اعلام کرد و گفت: نگرانی کسبه داشتن چک در این ایام است که این دو هفته تعطیلی ممکن است چک های آنان برگشت بخورد.

به گزارش ایرنا، اعمال محدودیت‌های کرونایی هفته‌های اخیر تهران در حالی ادامه دارد که با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، پروتکل‌های جدی‌تری از ابتدای آذرماه به مدت ۲ هفته در این استان اجرا می‌شود؛ محدودیت‌هایی که با هدف به حداقل رساندن «تجمع‌ها» و «ترددها» اعمال می شود.

  روش نوین تعیین ارتباط اتصالات مغزی با تغییرات بین گروهی

این تصمیم‌های جدید در جلسه روز شنبه ۲۴ آبانماه در ستاد ملی مقابله با کرونا اتخاذ شد و بر اساس آن سطوح هشدار در سه مرحله نارنجی، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شد و چنانچه سطح آن در تهران یا شهرستان‌های دیگر بحرانی گزارش شود، «قرنطینه کامل» مطرح می‌شود.

بر همین اساس در سطح هشدار قرمز که تهران در چنین شرایطی قرار دارد، تنها مشاغل خدماتی سطح یک و یک‌سوم کارکنان دولت تعطیل نیستند و بقیه مشاغل تعطیل می‌شوند.

در مجموع از روز شنبه،  اول آذرماه «نسبت به خروج از شهرها سختگیری خواهد شد»، «تردد از شهر به شهر ممنوع خواهد بود»، «فقط تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان کالاها و تولیدات مورد نیاز و ضروری مشغول فعالیت خواهند بود»، «سازمان برنامه و بودجه، بودجه‌ لازم را در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهد تا تست به ۱۰۰ هزار نفر برسد» و موارد دیگری که در این گزارش برای جمع‌بندی آنها تلاش می‌شود.  

«مدارس و دانشگاه‌ها و آزمون‌ها کاملاً غیرحضوری» و «مساجد و نمازجمعه تا دو هفته تعطیل خواهند بود»؛ ضمن اینکه هر نوع جلسه رسمی در مناطق قرمز تا سقف ۱۵ نفر مجاز است و باید چهار متر فاصله بین افراد رعایت شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)