برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آغاز طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا از اول آذرماه در تهران

به گزارش روز جمعه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی، جلیل کوهپایه زاده با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا ویروس، اظهار داشت: این طرح از شنبه اول آذر ۹۹ با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وی درباره نحوه اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور، مبتنی بر شعار «هر خانه، یک پایگاه سلامت» عملیاتی می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران بر استفاده از ظرفیت نیروهای داوطلب (کادر درمان، پزشکان، پرستاران و دانشجویان) جهت حضور و مشارکت حداکثری در این طرح تاکید کرد و افزود: سازماندهی کمیته‌های عملیاتی و تیم‌های اجرایی بر اساس سه محور اصلی مراقبت، حمایت و نظارت در دستور کار بخش‌های مختلف قرار دارد.

کوهپایه زاده با اشاره به انجام تست‌های گسترده، هدفمند و هوشمند در مناطق تعیین شده، خاطرنشان کرد: شناسایی همه افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا، جداسازی و رهگیری بیماران، تقویت فرآیند درمان و کاهش حداکثری موارد بستری در این طرح مورد توجه است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، این دانشگاه در عملیاتی شدن ۳۰ اقدام اجرایی طرح مذکور مشارکت می کند و در بخش مراقبت با انجام تست‌های وسیع، رصد بیماران و افراد در تماس نزدیک، معرفی افراد مبتلا به مراکز جامع و بیمارستان‌ها، آموزش بیماران و عموم مردم، حضور فعال دارد.

به گزارش ایرنا، در این طرح، ۴۰۰ تیم برای شهر تهران و تعدادی دیگر هم برای سایر شهرهای استان تهران طراحی شد تا ردیابی بیماران و افراد در تماس با مبتلایان، غربالگری و قرنطینه سازی مناسب انجام شود. این طرح برمبنای بیماریابی زودرس، غربالگری و ایزولاسیون و قرنطینه سازی مناسب اجرا خواهد شد.

  آیا ناشنوایی در زوال عقل نقش دارد؟

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)