برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

احیای ۹۹رشته صنایع‌دستی در دولت تدبیر و امید

پویا محمودیان در مراسم تجلیل از افراد برتر مسابقه ملی طراحی و اجرای صنایع دستی با محوریت رشته های احیا شده و در حال فراموشی در موزه ملی، گفت: از حدود یک سال‌ پیش که ‌مکاتبات با استان ها برای احیای صنایع دستی فراموش شده آغاز شد، ۵۵ رشته صنایع دستی کاملاً احیا شد و در مجموع در دولت تدبیر و امید ۹۹ رشته باز طراحی و احیا شده است.

وی گفت: فعالیت ما در این دوره اختصاص به احیای رشته های کم رونق، رشته های منسوخ شده و صنایع دستی داشت که جایگاهی در بازار نداشت.

از روش‌ها و ایده‌های مختلفی برای احیای صنایع دستی بهره گرفته شد؛ استفاه از ظرفیت اساتید مطرح،  بازطراحی و شناسایی سلیقه بازار و اعمال آن سلیقه ها در تولیدات، تولید انبوه محصول برای بازار و رساندن به دست مشتریان و علاقه‌مندان.

محمودیان افزود: فعالان صنایع دستی با توجه به شیوع کرونا بسیار آسیب دیدند؛ امیدوارم با پایان این دوره همه گیری، مجدد فروش صنایع دستی رونق بگیرد.

معاون صنایع دستی کشور گفت: محورهای  مورد نظر این معاونت در برگزاری مسابقه، احیای بازطراحی، حفظ اصالت و مهارت در اجرای و ساخت محصولات بوده است. تقدیر از جوانان خلاق، پیشکسوتان این حوزه، معاونان صنایع دستی استان‌ها و کارشناسانی که در این فرآیند کمک های زیادی کردند از جمله برنامه این دوره از مسابقه بوده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  شبکه‌سازی صندوق‌های روستایی وعشایری برای گسترش اشتغال پایدار