برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

۶ طرح به مرحله نهایی رویداد ایده بازار خوراک و نوشیدنی راه یافتند

سومین رویداد ملی ایده‌ بازار خوراک و نوشیدنی با هدف حل چالش‌ها و نیازهای صنایع غذایی کشور از طریق شناسایی و حمایت از فناوری‌های نوآورانه و بهره‌برداری شرکت‌ها و فعالین صنایع غذایی کشور، سوم اسفند ماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

در این رویداد بیش از ۱۱۶ طرح، اختراع، ایده و محصول نوآورانه از سوی فعالان این صنعت ارسال شد و  پس از غربالگری طرح‌ها، برگزاری کارگاه‌های مشاوره و داوری‌های تخصصی، ۳۲ طرح انتخاب شدند.

از میان این ۳۲ طرح، ۲۴ طرح موفق به شرکت در کارگاه‌های حضوری و آنلاین شدند و  ۱۸ طرح مجوز ارائه حضوری را دریافت کردند. پس از ارائه این طرح‌ ها در حضور داوران، ۶ طرح برای ارائه مقابل سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران در رویداد نهایی انتخاب شد که قرار است سوم اسفند ماه ارائه شوند.

دانشگاه امیرکبیر عناوین طرح‌های برگزیده را امروز چهارشنبه منتشر کرد که به این شرح است:

نمک فانکشنال؛ در مسیر پیشگیری از افزایش فشار خون

تولید پروتئین شیرین مزه مونلین در باکتری لاکتوکوکوس لاکتیس به روشی سالم برای مصارف خوراکی

شناسایی سریع آفلا توکسین با استفاده از روش الکتروشیمیایی بر پایه آنتی بادی

تولید کمپلکس معلق کننده ذرات در نوشیدنی و دوغ

ارزیابی ویژگی‌های فیزیکی، شیمیایی، ساختاری، حسی و زنده‌مانی پنیر فتای سین‌بیوتیک با استفاده از بتاگلوکان و بیفیدوباکتریوم طی دوره ماندگاری

انواع سوش پروبیوتیک لیوفلیزه شده بومی صنعتی با قابلیت تنظیم و طراحی کانت و زنده مانی مشخص برای نوشیدنی‌های لبنی و داروهای پروبیوتیک

این رویداد توسط دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری سازمان غذا و دارو، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و شرکت ایده‌بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر(به عنوان کارگزار رسمی تبادل فناوری وزارت بهداشت) برگزار می‌شود.

  مغز، توانایی دست‌ها را افزایش می‌دهد

ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی در تلاش است با شناسایی ایده‌ها و طرح‌های برتر این حوزه و هدایت آن‌ها به سمت جامعه سرمایه‌گذاران کشور، با حمایت مادی و معنوی طرح‌ها و در راستای تجاری‌سازی آنها، گامی مؤثر در مسیر ارتقای سلامت و اقتصاد غذایی کشور بردارد. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)