برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پیش‌بینی مکانیزم‌های مختلف برای برگزاری آزمون‌ها در شرایط بحران کرونا

به گزارش روز چهارشنبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دومین نشست کارگروه ویژه آموزش کشورهای عضو سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد یونسکو، به‌صورت ویدیوکنفرانس و به‌طور همزمان در سراسر جهان برگزار شد.
علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست مجازی، به تداوم روش‌های مختلف آموزش‌های غیرحضوری برای دانش‌آموزان و دانشجویان کشور، از جمله روش‌های آموزش مجازی، رادیو تلویزیون، شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، به سه عامل مهم انعطاف‌پذیری، استاندارد و ترکیبی در برگزاری آزمون‌ها و امتحانات دانشجویان اشاره کرد که با توجه به شرایط و امکانات موجود در مراکز آموزشی کشور اتخاذ و اجرا خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که با رفع شرایط اضطراری بیماری کرونا، وضعیت آموزش و امتحانات دانشجویان کشور به روال عادی خود بازگردد، در غیر این‌صورت، مکانیزم‌ها و روش‌های ترکیبی مختلفی برای برگزاری آزمون‌ها و امتحانات دانشجویان از جمله ازریابی دانشجویان به‌صورت الکترونیک توسط استادان، برگزاری آزمون در پایان هر یک از جلسات آموزش مجازی، آزمون‌های شفاهی ازطریق اینترنت و انجام پروژه‌های کاری توسط دانشجویان پیش‌بینی شده است.
خاکی صدیق خاطرنشان کرد: کنکور ورودی دانشگاه‌ها در همه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری طبق روال سال‌های قبل انجام می‌شود و در صورت لزوم با چند هفته تاخیر برگزار خواهد شد.
گفتنی است ۱۲ کشور و از جمله کشور ایران، در خط اول گفتمان و تعامل بین‌المللی با یونسکو در موضوع کرونا هستند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  الزام عرضه‌کنندگان ماسک به رعایت قیمت مصوب