برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تهران میزبان همایش روزه‌داری اسلامی و سلامت می‌شود

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دومین همایش روزه داری اسلامی و سلامت با هدف ارائه نتایج پژوهش های انجام شده در حیطه روزه داری و سلامت در ایران برگزار می شود.

رییس پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه در خصوص لزوم برگزاری این همایش ها و افزایش دانش و آگاهی پزشکان در این زمینه گفت: علیرغم توصیه مراجع تقلید بر اجتناب از روزه گرفتن افراد بیمار، پیر و ناتوان، بسیاری از آنان تمایل و اصرار بر بجا آوردن این فریضه الهی را دارند و همه ساله در آستانه ماه مبارک رمضان بسیاری از بیماران در مورد اجابت این فریضه الهی از پزشک معالج خود تقاضای راهنمایی دارند. به عبارت دیگر تعیین ضرر و یا عدم ضرر روزه برای یک فرد بیمار به نوعی به پزشک معالج واگذار می شود. بنابراین لازم است طبیب با شواهد علمی موجود پاسخ قانع کننده و مبتنی بر احکام شرعی به بیمار ارائه دهد.

فریدون عزیزی ادامه داد: امروزه با پیشرفت دانش پزشکی و شناخت بهتر بیماریها و در دسترس بودن درمان های موثر، کنترل بسیاری از بیماریهای صعب العلاج ممکن شده و در مورد بسیاری از این بیماران با یک برنامه درمانی کنترل شده، حکم به گرفتن روزه تغییر یافته است. با این وجود بسیاری از پزشکان در مورد احکام فقهی و تطبیق آن با روش های تشخیصی و درمانی مشکلاتی داشته و از آگاهی کامل در مورد تغییرات فیزیولوژی روزه داری در افراد سالم و نیز فواید و یا احتمال ضرر آن در بیماریهای مختلف بر خور دار نیستند.

وی برای موثر بودن این همایش که توسط اساتید برجسته دانشگاهی در رشته های تخصصی مختلف پزشکی و همچنین صاحب نظران حوزه بر گزار می شود، ابراز امیدواری کرد.

  پاویون شرکت‌های فناور فعال در حوزه سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی برپا می‌شود

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)