برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

استفاده از ویروس زنده برای شناسایی داروهای درمان کووید-۱۹

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، تقریبا تمام این داروها با داروهایی که در حال حاضر تحت آزمایشات بالینی هستند، تفاوت دارند و تاکنون اطلاعی از قابلیت آن‌ها در مقابله با بیماری  کووید-۱۹ وجود نداشته است.  
به گفته محققان، این جامع‌ترین تحقیقات انجام شده برای شناسایی داروهای موجود با قابلیت درمان کووید-۱۹ است و انتظار می‌رود حداقل یکی از این داروها تا زمان تولید واکسن برای ویروس جدید کرونا بتواند جان انسان‌ها را نجات دهد.
در این تحقیقات ۱۲ هزار دارو از مجموعه داروهای مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا برای درمان سایر بیماری‌ها یا استفاده بدون خطر برای انسان، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این مجموعه که ReFRAME  نام دارد توسط موسسه تحقیقاتی اسکریپس با کمک یک  بنیاد خیریه و با هدف تسریع روند تولید و شناسایی داروهای موثر بر ویروس کرونا ایجاد شده است.
در جریان این تحقیقات هریک از داروها با استفاده از ویروس زنده کرونا که از بیماران چینی و آمریکایی به دست آمده، مورد آزمایش قرار گرفته و در پایان ۳۰ دارو بر اساس قابلیت جلوگیری از رشد ویروس شناسایی شدند.
از آنجا که تمام داروهای موردآزمایش قبلا تاییدیه مصرف توسط انسان را دریافت کرده‌اند، نتایج این تحقیقات می‌تواند راه طولانی دستیابی به داروی Covid-۱۹ را حداقل به مدت ۵ سال کوتاه‌تر کند.
به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

  ساخت بیومواد با قابلیت کاربرد در ایمپلنت قلب و عروق

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)