برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پژوهش‌های هنری باید زمینه‌ساز اشتغال باشند

محمد حسین ساعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره برنامه‌های دانشگاه سوره در حوزه پژوهش و فعالیت‌های هنری اظهار داشت: حوزه پژوهش و هنر در جامعه دو مشکل عمده دارد، یکی اینکه کاربردی نیست و دیگری اینکه منجر به شغل نمی شود.

وی افزود: دانشگاه سوره درنظر دارد پایان‌نامه‌ها را کاربردی کند، پایان نامه ساده‌ترین شیوه پژوهشی است که می تواند برای حتی نقطه‌ای کوچک در کشور کارآمد باشد.

رییس دانشگاه سوره تاکید کرد یک پایان‌نامه کارشناسی ارشد اگر طیف وسیعی را دربرنگیرد اما کاربردی باشد با ارزش‌تر از آن است که پایان نامه‌ای باشد که به لحاظ پژوهشی زمان زیادی روی آن کار شده، اما قابلیت اجرا نداشته باشد.

ساعی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید پژوهش‌ها را به گونه‌ای انجام دهند و همچنین به گونه ای آموزش ببینند که بتوانند با کسب تجربه در دوران دانشجویی، پس از فارغ التحصیلی برای خود اشتغال ایجاد کنند.

کاربردی شدن پژوهش‌ها و ایجاد شغل در حوزه هنر نیازمند همکاری نهادهای اجرایی است

وی به برگزاری جشنواره دوسالانه دستان در دانشگاه سوره اشاره کرد و گفت: این جشنواره که در ارتباط با هنر سرامیک در کشور است، نشان داد توانایی در این حوزه وجود دارد و این هنر می‌تواند ۳ تا ۵ میلیون شغل در کشور ایجاد کند.

رییس دانشگاه سوره یادآور شد: نگاه کارآفرینی و ایجاد شغل در حوزه هنر سرامیک و همچنین برخی دیگر از هنرهای کشور کم است، در این زمینه کمتر سرمایه‌گذاری می‌شود و بنابراین ظرفیت حداکثری که این رشته می تواند برای کشور مهیا کند، بطور عمومی به منصه ظهور نرسیده است.

  بازگشت گردشگری به ووهان

ساعی به تعامل دانشگاه سوره با سازمان سینمایی کشور هم اشاره کرد و افزود: این دانشگاه با تعامل و همکاری سازمان سینمایی کشور، اولویت‌های پژوهشی این سازمان را شناسایی و اعلام کرد تا پایان‌نامه‌های دانشجویی در خصوص این موضوعات انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه سوره برای کاربردی شدن پژوهش‌ها و ایجاد شغل در حوزه هنر، نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد اما این اقدامات بنیادی نیازمند همکاری سایر مراکز و نهادهای اجرایی کشور نیز است.

به گزارش ایرنا، جشنواره دستان به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه سوره از ششم دی ماه در نگارخانه استاد فرشچیان موسسه فرهنگی، هنری و پژوهشی صبا برپا شد.

 این جشنواره در دو بخش سرامیک کاربردی و سرامیک هنری بدون محدودیت در سبک و اجرا و با تکنیک و موضوع آزاد عرصه‌ای برای فعالیت دانشجویان در زمینه هنر سرامیک فراهم آورده است.

آشنایی با هنرمندان جوان و کشف استعدادهای نو و برگزاری سلسله نشست ها و کارگاه های مختلف در راستای آسیب شناسی و ارتقای آموزش دانشگاهی در رابطه با هنر سرامیک از مهم ترین اهداف دوسالانه دانشجویی دستان بود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)