برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صفحه اینستاگرام اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت رونمایی شد

به گزارش معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مراسم رونمایی از صفحه رسمی اینستاگرام اداره ورزش‌های همگانی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با حضور سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، رحمان خدابنده لو مدیرکل دانشجویی و محمدحسین کوشکی رئیس اداره ورزش‌های همگانی این معاونت برگزار شد و از صفحه اینستاگرام این اداره رونمایی شد.

لاری در این مراسم گفت: راه‌اندازی صفحه اینستاگرام اداره ورزش‌های همگانی می‌تواند به فعالیت‌های ورزشی این اداره نظم بخشیده و ارتباط بین ستاد و دانشگاه‌های علوم پزشکی را در امور ورزشی تقویت کند.

وی اظهار داشت: با توجه به فضای امروزی که جوانان جامعه را در موقعیت جدیدی قرار داده است و آنها با سبک زندگی متفاوتی مواجه شده‌اند ، برنامه‌ریزی‌های جدی و خط مشی‌های جدید متناسب با نیاز دانشجویان می‌تواند راه گشای برخی از  مشکلات در زمینه‌های مختلف باشد و استفاده از ابزارها و راهکارهای جدید می‌تواند موجب افزایش انگیزه دانشجویان در مشارکت بیشتر در فعالیت‌های مثبت مانند انجام تمارین ورزشی شود.

همچنین در این مراسم، خدابنده لو گفت: استفاده از تفکر نوین و خلاق در توسعه فرهنگ ورزش همگانی یکی از کلیدهای طلایی برای پیشبرد اهداف در این حوزه است و ما در اداره کل دانشجویی از هر تصمیمی که موجب افزایش شور و نشاط، تحرک و انجام فعالیت‌های  بدنی در میان جوانان دانشجو شود، حمایت خواهیم کرد.

ارتباط با مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها

در ادامه کوشکی رییس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت توضیحاتی در خصوص راه‌اندازی این صفحه اینستاگرامی اراده کرد و گفت: کانال اینستاگرامی اداره ورزش‌های همگانی به نشانی https://www.instagram.com/behdasht_sport۴all/ با هدف ارتباط و تشکیل شبکه‌های ارتباط جمعی با مدیران تربیت بدنی و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی تشکیل شده است.

وی به شیوع فراگیر ویروس کرونا در ماه‌های اخیر در کشور و همچنین در اکثر کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: شیوع این بیماری، دنیا را با یک وضعیت جدیدی روبرو کرده و باعث اختلال در فعالیت‌های مختلف از جمله مسابقات و  فعالیت‌های ورزشی شده است که یکی از مهم‌ترین مضرات آن، کم تحرکی در میان افراد جامعه به ویژه جوانان است از این رو باید بتوان با انجام فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی بر کم‌تحرکی غلبه کرد.

  صادرات فرش و گلیم ایرانی به ۵۷ کشور

لغو المپیاد ورزش‌های همگانی به دلیل شیوع ویروس کرونا

رییس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت به برگزار نشدن پنجمین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی در اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تلاش داریم با تدوین سیاست‌گذاری‌های لازم، بخشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های خود در اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت را به سمت برگزاری مسابقات به شکل مجازی سوق دهیم که در این مسیر بنا داریم در بخش فعالیت‌های ورزش همگانی عام، رقابت‌های ورزش‌های همگانی را به صورت مجازی در قالب «پویش ورزش همگانی مجازی» ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور  برگزار کنیم.

کوشکی افزود: سعی ما بر این است مسابقات ورزشی در فضای مجازی را در چهار رشته ورزشی دارت، روبیک، آمادگی جسمانی و طناب زنی را در بین دانشجویان ورزشکار ثبت نام کننده در پنجمین المپیاد ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت برگزار کنیم که در این راستا، تاکنون حدود ۷۰۰ ورزشکار در چهار رشته ورزشی نامبرده، ثبت نام کرده‌اند و اطلاعات آنها در اختیار کارشناسان ما در اداره ورزش‌های همگانی قرار گرفته است. این مسابقات در رشته «طناب زنی» در دو ماده مهارتی و سرعتی، رشته « دارت» امتیاز ۵۰۱ دبل ، ۳ لگ از ۵ لگ، «روبیک» در دو ماده اسکرمبل کردن و سرعتی، رشته «آمادگی جسمانی» انجام چهار مهارت حرکتی متوالی با در نظر گرفتن زمان اجرا، برگزار خواهد شد که آئین نامه برگزاری این مسابقات به زودی ارائه خواهد شد.

رییس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت همچنین در ادامه مراسم در خصوص سیاست‌های حوزه ورزش‌های همگانی در سال ۹۹ توضیحاتی در حضور معاون وزیر بهداشت ارائه کرد.

در پایان این مراسم، حمیده منتظری کارشناس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت درباره ویژگی‌های صفحه اینستاگرامی این اداره توضیحاتی ارائه کرد و گفت: صفحه اینستاگرام رونمایی شده، سه هدف اصلی را دنبال می‌کند که شامل به تصویر کشیدن فعالیت‌های همگانی دانشگاه‌های علوم پزشکی، ارائه چالش‌های ورزشی مختلف و ارائه پیام‌های صفحه رسمی فدراسیون جهانی ورزش‌های همگانی است.


منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)