برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

بازگشایی تدریجی مراکز اقامتی محدود به سفرهای کاری و اضطراری است

ولی تیموری روز سه‌شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: موضوع بازگشایی تدریجی کسب و کارهای سفر همزمان با نظر ستاد ملی کرونا مبنی بر رفع محدودیت‌های تردد بین استانی مطرح شد؛ زیرا بسیاری مشاغل آغاز به کار کردند و ممکن است برخی کارمندان و کارکنان نیازمند مرکز اقامتی در شهر دیگر از محل اقامتشان باشند.

اما همچنان مسئولان ستاد ملی کرونا مردم از انجام سفر برحذر می‌دارند که این موجب شده تقریبا گنجایش  مراکز اقامتی کشور در تمام استان‌ها خالی بماند.

تیموری با بیان این که پروتکل‌ بهداشتی بازگشایی و پذیرش تمام هتل‌ها و مراکز اقامتی مورد تایید ستاد ملی کرونا در اختیار هتل‌ها قرار گرفته اضافه کرد: واقعیت این است چه بخواهیم چه نخواهیم تقاضای محدودی برای انجام سفر وجود دارد و بهتر است مراکز اقامتی که مورد نظارت است اجازه و امکان پذیرش وجود داشته باشند.

معاون گردشگری کشور گفت: البته همواره در ماه مبارک رمضان میزان سفر کاهش پیدا می‌کرد که امسال به دلیل شیوع کرونا شدت بیشتری دارد.

تیموری ادامه داد: همچنان مطالبه صنعت گردشگری از دولت تعیین زمانی برای انجام سفر پس از بازگشت شرایط کشور به شرایط عادی است، دولت نیز با این موضوع موافق است ولی در حال حاضر تعیین زمان مشخص برای این تعطیلی امکان پذیر نیست.

با آن که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسما حکم تعطیلی مراکز گردشگری از جمله اماکن اقامتی را صادر نکرده است، به دلیل پرمخاطره دانستن برخی از این مراکز، از جمله هتل ها و سایر اقامتگاه ها، ستاد ملی کرونا پیش از آغاز تعطیلات نوروز ۹۹ تصمیم به تعطیلی آن ها گرفت تا حجم سفرها را کاهش دهد. در برخی استان ها نیز این مراکز به تشخیص استانداران تعطیل شدند. برخی اماکن هم با توجه به رکود سفر برای جلوگیری از ضررهای اقتصادی، اقدام به تعطیلی واحد خود کردند.

  پخش آثار منتخب مسابقه دانش‌آموزی نور از شبکه دوم سیما

آخرین وضعیت کرونا در ایران

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۱نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۸۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (نهم اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۱۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۹۲ هزار۵۸۴ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۵۸۷۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۷۲ هزار و۴۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند که حدود ۷۵ درصد مبتلایان است. ۲۹۸۳ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.تاکنون ۴۴۲ هزار و ۵۹۰ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)