برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

حمایت ۵۰ درصدی از دانش بنیان‌ها برای ثبت بین‌المللی دومین اختراع

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، مهدی ضیغمی در خصوص فعالیت این کانون افزود: کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت خود برای ثبت بین‌المللی اختراع را گسترش داده است، به گونه‌ای که علاوه بر آمریکا در کشورهای کانادا، چین و اتحادیه اروپا نیز بیش از ۱۰ پتنت با حمایت این مرکز به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ثبت پتنت را در سایر کشورها گسترش می‌دهیم؛ به طوری که کشورهای هند و کره جنوبی نیز به فهرست کشورهایی که در آنها از ثبت پتنت حمایت می‌کنیم، افزوده می‌شود.

ضیغمی با اشاره به اینکه با این اقدام بازار ثبت پتنت در سایر کشورها گسترش می‌یابد، افزود: این اقدام می‌تواند راهکاری برای رسیدن زودتر شرکت‌های فناور به اهداف تجاری آنها باشد. همچنین شرکت‌های دانش بنیان مورد تایید می‌توانند علاوه بر حمایت ۹۰ درصدی برای ثبت اختراع نخست خود از حمایت ۵۰ درصدی برای ثبت دومین اختراع بهره مند شوند.

وی یادآور شد: کانون پتنت معاونت علمی حمایت ۹۰ درصدی از ثبت بین‌المللی اختراعات را انجام می‌دهد. تا کنون با حمایت این کانون ۹۳ پتنت در دفاتر ثبت اختراع خارجی گرنت شده است. همچنین در زمینه آموزش و ترویج این حوزه نیز اقدامات چشمگیری انجام داده است تا مالکیت فکری به عنوان پیش‌نیاز مهم ورود محصولات دانش بنیان به بازارهای بین المللی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  سفرهای ضروری با هواپیما زیر سایه کرونا