برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

اختراع دستگاه تشخیص تب و اکسیژن برای مقابله با کرونا در سمنان

هادی کارگر شریف‌آباد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم‌زمان با شیوع کرونا و با توجه به نیاز کشور، فکر طراحی «دستگاه اندازه‌گیری هم زمان تب و اکسیژن خون» خلق شد و این ایده از سوی من و به همت مرکز تحقیقات بهینه سازی انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: این دستگاه در تشخیص ویروس کرونا کاربردی و ضروری است و برای طراحی آن ۳۰۰ میلیون ریال با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان هزینه شده است.

کارگر شریف‌آباد ادامه داد: این دستگاه به‌صورت هم‌زمان درجه حرارت بدن و اکسیژن موجود در خون را اندازه‌گیری می‌کند و  ویژگی اصلی آن این است که کاربر هیچ تماسی با دستگاه نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد که امکان خروجی در سبک‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است و اندازه‌گیری هم‌زمان تب و اکسیژن خون، بر خلاف روش‌های سنتی آزمایش ، به‌صورت تک‌ مرحله‌ای انجام می‌شود و درصد خطای پزشک را کم می‌کند.

کارگر شریف‌آباد دارای مدرک تحصلی دکتری مهندسی مکانیک از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است که تاکنون اختراعاتی از جمله دستگاه اندازه گیری ضریب هدایت حرارت مصالح ساختمانی، دستگاه اندازه گیری فضای کل سیال و دستگاه گرم کن گاز با لوله حرارتی داشته است.

 دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان هم‌اکنون دارای چهار دانشکده و نزدیک به ۶ هزار و ۸۰۰ دانشجو در ۱۳۳رشته است که ۴۰ درصد از این دانشجویان را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تشکیل می‌دهند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  فصل جدید گردشگری دریایی در مازندران