برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

حسینی‌بوشهری: رونق گردشگری سبب کاهش وابستگی به نفت می‌شود

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز شنبه در دیدار با علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: درآمد کشورهایی که به منابع طبیعی دل نبسته اند از درآمد کشور ما از فروش نفت بیشتر است.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: احیای صنایع دستی مساله حیاتی است که باید در این وزارتخانه به صورت جدی دنبال و پیگیری شود.

وی عنوان کرد: عرضه صنایع دستی باید از بازارهای داخلی عبور کرده و به بازارهای بین المللی ورود پیدا کند.

حسینی بوشهری تاکید کرد: بسیاری از بناهای تاریخی کشور از ظرفیت بی نظیری برای توسعه گردشگری برخودار هستند.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی و غیرملموس گذشتگان باید با مرمت و تعمیر، حفظ و به آیندگان منتقل شود.

وی ابراز کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید از فرصت حضور گردشگران خارجی برای زودن سیاه نمایی های معاندگونه رسانه های غربی استفاده کند.

حسینی بوشهری تصریح کرد: روندی در زمینه گردشگری طراحی شود که برخی دغدغه های افراد متدین کشور از حضور گردشگران خارجی از بین برود.

وی تصریح کرد: مردم کشورهای مسلمان برای سفر به ایران علاقه فراوانی دارند که می توان از این فرصت برای توسعه گردشگری مذهبی و بازدید از اماکن تاریخی استفاده شود.

امام جمعه قم تصریح کرد: در زمینه گردشگری باید به نحوی برنامه ریزی شود که چهره تاریخی و معنوی قم در آن برای تمام گردشگران نمایان باشد.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر به قم ضمن دیدار با تنی از چند از علمای حوزه علمیه و شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی پایداری شهری قم 20 پروژه گردشگری را قم را نیز افتتاح کرد. /

  واردات ۲۷ قلم کالای پزشکی مقابله با کرونا با حداقل حقوق ورودی

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)