برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

واکنش مثبت سازمان جهانی بهداشت به تاثیر دگزامتازون بر درمان کرونا

براساس گزارش تارنمای سازمان جهانی بهداشت، « تدروس آدهانوم» مدیرکل این سازمان از نتایج اولیه حاکی از تاثیر مثبت داروی « دگزامتازون» در نجات جان آن دسته از افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ که در شرایط بحرانی هستند، ابراز خرسندی کرد.

وی در مصاحبه ­ای مطبوعاتی تصریح کرد: این اولین درمان اثبات شده ­ای است که مرگ و میر در بیماران مبتلا به کووید 19 که برای تنفس به اکسیژن نیاز دارند را کاهش داده است.

آدهانوم گفت: این خبر امیدوارکننده ای است و من به محققان بریتانیایی، دانشگاه آکسفورد، بیمارستان ­ها و بیمارانی که در این پیشرفت علمی برای نجات جان انسان­ ها مشارکت داشته­ اند، تبریک می­ گویم.

پروفسور استفان پاویس مدیر خدمات سلامت همگانی انگلیس (NHS) در بیانیه ­ای گفت: این گام بزرگی در جستجوی راه­ های جدید درمان بیماران کووید 19 است.

وی افزود: این دارو قبلاً به دلیل اثرات ضدالتهابی در درمان بسیاری از بیماری­ ها استفاده شده است.

از زمان اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در چین ف تاکنون 446 هزار و 149 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند و اینک امیدها برای یافتن دارویی ارزان قیمت و در دسترس، با اعلام تاثیر مثبت دگزامتازون (دارویی از خانواده­ استروئیدها) و کاهش یک سوم مرگ و میر در بیماران بدحال تا حدودی محقق شده است.

سازمان جهانی بهداشت همچنین با اعلام به اشتراک گذاشتن نتایج این تحقیقات اولیه از سوی محققان بریتانیایی با این سازمان بیان کرد امیدواریم بتوانیم در روزهای آینده تجزیه تحلیل کامل تری از داده­ های این تحقیقات انجام دهیم.

قرار است سازمان جهانی بهداشت به زودی تحقیقات خود را بر داروی « دگزامتازون» تکمیل کرده  و دستورالعمل نحوه و چگونگی مصرف این دارو را اعلام نماید.

  گور دخمه‌های لیارسنگ‌بن بجا مانده از دوره اشکانی

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)