برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تولید نخستین دارو در دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی ایران، حامد منتظری معاون پژوهشی دانشکده داروسازی پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: شربت کلروهیدراته یکی از نیازهای بخش اطفال است که پیش از این با خرید از سایر دانشگاه ها تامین می‌شد.

وی با بیان اینکه این شربت برای نوزادان و اطفال به صورت خوراکی و قبل از فرآیندهای درمانی و تشخیصی مثل سی تی اسکن، ام آر آی و آندوسکوپی استفاده می شود، ادامه داد: پیش از این، شربت کلروهیدراته مورد نیاز از سایر دانشگاه ها خریداری می شد که با وجود پرداخت هزینه، به سختی این دارو را به ما تحویل می‌دادند و طعم بد، کیفیت نامطلوب و اثرگذاری ضعیف آنها همواره مورد گلایه پزشکان در مراکز درمانی بود.

منتظری با اشاره به نیاز ماهانه سه هزار و ۸۰۰ میلی لیتر این شربت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: برای تامین این نیاز با همکاری مجموعه مدیریت داروخانه های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایران (مدد) که در این فرآیند خیلی کمک کردند، این شربت در دانشکده داروسازی پردیس بین الملل تولید شد که تاکنون رضایتمندی مراکز درمانی نیز تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه نمونه خارجی این شربت در ایران وجود ندارد، گفت: تیم پژوهشی دانشکده داروسازی پردیس بین الملل کار فرمولاسیون این شربت را انجام دادند و مجموعه مدد هم در تهیه ماده موثره این دارو از خارج کشور همکاری کردند.

منتظری با بیان اینکه به دلیل پایداری کوتاه مدت این دارو اصولاً نه‌ تنها در ایران بلکه در تمام دنیا شربت کلروهیدراته به صورت آزمایشگاهی ساخته می‌شود، اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که در آینده نه تنها نیاز دانشگاه علوم پزشکی ایران به این دارو را تامین کنیم بلکه بتوانیم به سایر دانشگاههای کشور نیز این خدمت را ارائه دهیم، البته مشروط به اینکه تدابیری برای راهکارهای قانونی گردش مالی آن اندیشیده شود.

  سامانه صدور و تمدید مجوز تاسیسات گردشگری در کشور راه اندازی شد

دکتر مهران ولایی سرپرست مجموعه مدیریت داورخانه های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی ایران از تولید سایر داروهای مورد نیاز در دانشگاه علوم پزشکی ایران خبر داد و اظهار کرد: تولید برخی قطره های چشمی و محلول های همچون شولز، زینک سولفات و سیترات پتاسیم نیز در دستور کار قرار دارد که با همکاری دانشکده داروسازی ساخته خواهند شد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)