برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

نفرات برتر کنکور از رمز موفقیت خود می گویند

کنکور بزرگ‌ترین ماراتن ورود به دانشگاه‌های کشور امسال با تمامی چالش های کرونایی برگزار شد و آنرا به رزمایش و آزمونی برای ادامه روال عادی زندگی در شرایط کرونایی تبدیل کرد.

اما این رقابت این‌بار متفاوت از دیگر دوره های قبل برای داوطلبان و والدین آنها با استرس و دغدغه همراه بود و بعد از  چندین بار به تعویق افتادن در نهایت ۲۹ مرداد تا اول شهریور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

مسئولان نیز با اندیشیدن تمهیدات بهداشتی و با همکاری خانواده ها و داوطلبان تجربه بزرگترین رویداد تجمعی بعد از شیوع کرونا را به بهترین شکل ممکن ثبت کردند و کنکور 99 با رقابت یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۳۳۲ داوطلب حاضر و غایب در کنکور سراسری برگزار شد و اسامی یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ نفر مجاز به انتخاب رشته اعلام و پایانی بر اضطراب و دل نگرانی های والدین بود.

از میان ۳۰ نفر اول رشته های تجربی، ریاضی و انسانی در کنکور سراسری امسال، تعداد ۲۵ نفر پسر و ۵ نفر دختر هستند و برترین های کنکور هنر نیز در اختیار دختران و همچنین در گروه زبان نیز برتری با پسران است.

تنوع شهرهای نفرات برتر هم از ویژگی های کنکور ۹۹ است. از میان ۴۰  نفر برتر تعداد ۱۱ نفر از تهران ، ۳ نفر از اصفهان، ۲ نفر از ارومیه، ۲ نفر از گرگان، ۲ نفر از لاهیجان، ۲ نفر مشهد در میان برترین ها بوده اند.

همچنین شهرهای اردبیل، آمل، بابل، تبریز، خمینی شهر، دلیجان، دماوند، زابل، ساری، سبزوار، شمیرانات، شهرضا، شیراز، فردوس، قائنات، قزوین، کرج و یزد هر کدام یک نفر در میان برترین های کنکور ۹۹ داشته اند.

خبرنگاران ایرنا در سراسر کشور با برخی از نفرات برتر به  گفت و گو پرداخته اند که در ذیل می آید:

رتبه ۷ کنکور ریاضی: خانواده و مطالعه روزانه 6 تا 10 ساعت عامل موفقیتم بود

رتبه هفتم کنکور ریاضی از بیرجند دلایل موفقیت خود را خانواده، آرامش زندگی، تلاش معلمان، برنامه ریزی و مطالعه روزانه 6 تا 10 ساعت بیان کرد.  

محمد مولوی سرند که در مدارس دولتی تحصیل کرده است، می گوید: در کلاس های کنکور هم شرکت نکرده ام و  اعتقاد دارم اگر هدف مشخص باشد در همین مدارس هم می‌توان موفق بود.

رتبه تک رقمی کنکور ریاضی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بیرجند امیدوار است که بتواند در  رشته های کامپیوتر، مکانیک و برق دانشگاه شریف پذیرفته شود.

رتبه ۶ گروه انسانی: حضور در کلاس‌های کنکور تضمینی برای موفقیت نیست

 دانش آموز ممتاز قزوینی و رتبه ۶ کنکور سراسری گروه علوم انسانی نیز گفت:حضور در کلاس‌های مختلف کنکور تضمینی برای موفقیت در این آزمون علمی و قبول شدن در رشته های دلخواه در دانشگاه نیست بلکه مطالعه منظم، مستمر و هدفمند در کنار آمادگی روحی و ذهنی بالا شرط موفقیت است.

نازنین زهرا افشار   هم از هیچ کلاس کنکوری استفاده نکرده  و تنها  در آزمون‌های آزمایشی برای ارزیابی سطح خود استفاده کرده و  فعالیت‌های آموزشی اش در شبکه‌های اجتماعی کاملا هدفمند و با برنامه‌ریزی بوده است.

دانش آموز ممتاز استان قزوین در کنار مطالعه روزانه 8 تا 9 ساعت فعالیت درسی، خطاطی و خوشنویسی نیز انجام می داده است.

به گفته افشار، صرف مطالعه دوران کنکور در ۹ ماه تحصیلی منتهی به موفقیت نمی‌شود بلکه مطالعات باید هر سال به صورت مدون و هدفمند باشد چراکه اگر مطالعه سالیان گذشته موثر نباشد، مطالعه سال آخر ثمربخش نخواهد بود.

https://www.irna.ir/news/۸۴۰۴۷۰۶۹

رتبه ۷ انسانی: استرس کرونا را با کنکور مهار کردم

فاطمه برات‌نژاد از شهرستان قاینات استان خراسان جنوبی در کنکور سراسری ۹۹ رتبه هفتم کنکور انسانی را کسب کرد و امیدوار است بتواند در مسیر تحصیل در آموزش عالی هم همواره درخشان باشد.

وی گفت: کرونا تا حد زیادی در اوایل برنامه‌ریزی‌های درسی را به‌هم ریخت و بسیاری از داوطلبان را با مشکل مواجه کرد اما استرس کرونا را با کنکور مهار کردم.

رتبه هفتم علوم انسانی هم  در هیچ کلاس آموزشی شرکت نکرده است.

https://www.irna.ir/news/۸۴۰۴۶۹۴۶

رتبه ۸ تجربی: رمز موفقیت پیروزی اراده بر خواست‌های آنی است

دانش‌آموز شیرازی رتبه هشتم کنکور تجربی رمز موفقیت خود را پیروزی اراده بر خواست‌های آنی عنوان و بر نقش خانواده و معلمان و نیز واقع‌بینی در رسیدن به عملکرد برتر در این آزمون تاکید کرد.

علی چیت‌ساز که دانش‌آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب۱ ناحیه دو شیراز است، در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا آزمون کنکور سال جاری را در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار دشوارتر توصیف کرد و گفت: کنکور امسال سوال‌های جدید، تنوع‌ بیشتر و ایده های نو داشت و البته با تاخیر هم برگزار شد.

او با اشاره به اینکه ادامه‌دار شدن روند کنکور به دلیل شیوع کرونا نیازمند تدبیر برای جلوگیری از فرسایش روانی دانش‌آموزان بوده است، افزود: برای جلوگیری از غالب‌شدن دلشوره کنکور، ساعت مطالعه‌ام را کاهش دادم و خود را به کارهای متنوع‌تری مشغول کردم؛ برای مثال به برخی فعالیت‌ها پرداختم که تمایل داشتم بعد از کنکور انجام دهم که باعث شد روحیه‌ام حفظ شود؛ ضمن اینکه پدر و مادرم هم در این روند تاثیرگذار بودند.

دانش‌آموز برتر استان فارس با اشاره به اینکه دو سال برای کنکور درس خوانده است، اظهار داشت: درمقایسه با اکثر پشت کنکوری‌ها اراده بیشتری داشتم و بسیاری از نیازهای کوتاه‌مدت خود را برای رسیدن به خواسته‌های بلندمدتم قربانی کردم؛ چراکه از این بازه دو ساله که از کلاس یازدهم آغاز شد می‌توانستم به‌گونه‌ای دیگر بهره ببرم، مثلا به تفریح بپردازم؛ اما دو سال صبر کردم تا دستکم بتوانم هم‌اکنون سود بیشتری ببرم که خود حاصل اراده است.

چیت‌ساز ابراز داشت: در آزمون آزمایشی شرکت می‌کردم که ۹۰درصد دانش آموزان در آن شرکت می کنند و تنها کلاسی که برای کنکور رفتم ادبیات بود.

https://www.irna.ir/news/۸۴۰۴۶۸۹۱

برنامه‌ریزی و مطالعه مستمر رمز موفقیت رتبه ۶ کنکور ریاضی

کسرا ملیحی دانش آموز ساروی که رتبه ۶ کنکور سراسری سال جاری را در رشته ریاضی کسب کرد، برنامه‌ریزی دقیق قبلی و پیروی از آن در کنار مطالعه مستمر و ناامید نشدن با وجود تغییر چند باره زمان برگزاری آزمون سراسری را مهم‌ترین علت موفقیتش در کسب چنین رتبه‌ای ارزیابی کرد.

این دانش آموز مازندرانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که برنامه ریزی و مطالعه برای شرکت در آزمون سراسری را از اواخر بهمن ماه سال گذشته شروع کرد و تقریبا از اسفند ماه هم وارد فاز جدی شد.

وی توضیح داد : روزانه حدود ۹ تا ۱۰ ساعت مطالعه می کردم و برای همه مطالعاتم نیز برنامه ریزی از پیش تعیین شده داشتم.  

ملیحی مهم ترین مشکلش تا روز آزمون سراسری را تغییر چند باره زمان برگزاری آن اعلام کرد و گفت : طولانی شدن زمان برگزاری آزمون کنکور به دلیل شیوع ویروس کرونا، بزرگ ترین ضربه ای بود که به من و خانواده وارد شد.

این دانش آموز نخبه مازندرانی گفت : واقعیت این است که تمدید و تاخیر زمان کنکور برای همه طاقت فرسا شده بود، ولی این وضعیت برای کسانی که برنامه ریزی دقیق داشتند و حتی توان و نیروی ذهنی و جسمی اشان را هم در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار داده بودند، طاقت فرسا تر بود.

وی در باره چگونگی فائق آمدن بر اضطراب و فشارهای ناشی از تاخیر و تمدید زمان آزمون سراسری هم توضیح داد : برنامه ریزی درسی من وقتی به شیوع کرونا برخورد کرد، با آن تلفیق شد. یعنی تلاش کردم تا از کرونا فرصتی برای مطالعه بیشتر بسازم. به عبارتی تنها راه جلوگیری از آسیب کرونا برای من مطالعه بیشتر، برنامه ریزی دقیق تر و تداوم تلاش برای صرف همه انرژی ام در جهت دستیابی به موفقیت در کنکور بود.  به همین دلیل هم مطالعه برای کنکور تبدیل به اصلی ترین مشغله زندگیم شد.  این کار باعث شد تا از بسیاری از مسائل روزمره و اجتماعی برای مدت طولانی تری دور باشم.

https://www.irna.ir/news/۸۴۰۴۷۰۸۶

شوک شیرین کسب رتبه ۱۰ رشته تجربی برای دانش آموز بابلی

 محمدمهدی قلی‌زاده ، دانش‌آموز بابلی که رتبه ۱۰ رشته علوم تجربی را در کنکور سال جاری کسب کرد ، از آن به عنوان ” شوک شیرین ” یاد می‌کند که انتظارش را نداشت و اکنون با این رتبه شیرین به فکر تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه تهران است.

قلی‌زاده متولد سوم دی ماه سال ۱۳۸۰ است . او دوره متوسطه اول و دوم را در مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی بابل تحصیل کرده است و اکنون نیز به همراه خانواده اش ساکن شهرستان بابلسر می باشد .

این دانش آموز نخبه که به خاطر تحصیل در مدرسه تیزهوشان بابل ، نامش هنگام اعلام رتبه برتر ” دانش آموز بابلی ” ذکر شده به خبرنگار ایرنا گفت : کرونا کنکور امسال را بسیار متفاوت‌تر از سال‌های قبل کرده بود و مهم ترین تفاوتش هم سئوالات سختش بود که باعث غافلگیری همه شده بود.

وی افزود : هر چند در بعضی از دروس بالای ۹۰ درصد به تست های کنکور پاسخ صحیح دادم ، اما در درس ریاضی ۷۸ درصد و شیمی ۷۰ درصد نمره کسب کردم.

قلی زاده گفت : شاید برای برخی از افراد که تجربه آزمون سراسری در سال های گذشته را دارند و با درصدهای دانش آموزان رتبه برتر آشنا هستند ، دستیابی به رتبه ۱۰ آن هم با این درصدهایی که من در درس ریاضی و شیمی داشتم ، غیرقابل باور باشد ، ولی ظاهرا پیچیدگی سئوالات بر تمامی دانش آموزان اثرگذار بود چنان که برای خودم هم کسب این رتبه متصور نبود.

وی افزود : این وضعیت نشان از آن دارد که بسیاری از دانش آموزان خوب و تیزهوش نتوانستند از پس سئوالات بسیار سخت و پیچیده کنکور امسال بربیایند و به همین دلیل هم من با این درصد ها توانستم رتبه ۱۰ را کسب کنم .

دانش آموز نخبه مدرسه تیزهوشان بابل گفت :  سئوالات کنکور امسال یا بسیار سخت و یا اینکه به اندازه‌ای پیچیده بود که برای حل آن به زمان زیادی نیاز داشتیم و داوطلبان وقت کم آوردند.

https://www.irna.ir/news/84047294

دانش آموز ارومیه ای: بدون کلاس کنکور، رتبه نخست رشته علوم انسانی را کسب کردم

رتبه نخست رشته علوم انسانی کنکور امسال با بیان اینکه همراهی موثر خانواده و حمایت آنان در کنار اعتماد به نفس درست، مهمترین عامل موفقیت من در کنکور سراسری امسال بود، گفت: بدون حضور در کلاس کنکور، این رتبه را به دست آورده ام.

مهدی محمدی تمر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوران کرونایی دوران بسیار سختی برای دانش‌آموزان کنکوری بود و نگرانی بسیاری از بابت نتایج کنکور داشتم.

رتبه نخست رشته علوم انسانی کنکور امسال ادامه داد: فکر کردن به رتبه خوب و داشتن هدف یکی از گام های مهم اولیه در مسیر موفقیت است و دانش آموزان باید به توانایی های خودشان اعتماد داشته باشند.

محمدی تمر با اشاره به اینکه سخت کوشی لازمه موفقیت است، افزود: میانگین مطالعه ای که در روز انجام دادم، هشت ساعت بوده ولی تمرکز داشتن برمطالب بسیار موثر بود.

https://www.irna.ir/news/۸۴۰۴۶۹۵۱

رتبه پنجم تجربی: برنامه‌ریزی و تلاش رمز موفقیتم در کنکور است

  ۵۲ هزار تن مرغ مازاد مرغداران ۲۹ استان خریداری شد

دانش اموز ارومیه‌ای که موفق به کسب رتبه پنجم گروه آزمایشی علوم تجربی در کنکور ۱۳۹۹ شده است گفت: برنامه‌ریزی و تلاش شبانه‌روزی‌ام رمز موفقیت در زندگی و به ویژه کنکور است.

علی مولایی اظهار داشت: به علت شیوع بیماری کرونا و آموزش‌های غیر حضوری، حضور در آزمون سراسری امسال با سختی هایی برایم توام بود که دانش اموزان پایه دوازدهم بیش از سایرین آن را تجربه کردند.

وی اظهار داشت: برای برون رفت از استرس و نگرانی، حضور و حمایت خانواده‌ام یکی از مهمترین فاکتورهای آرامش بخش در طی این مدت بود.

مولایی با اشاره به اینکه داشتن مکانی آرام و به دور از دغدغه و سرو صدا می تواند نقش مهمی در موفقیت دانش اموزان در آزمون سراسری ایفا کند گفت: از مشاور تحصیلی استفاده نکردم و به تنهایی با یک برنامه ریزی خوب موفق به کسب این رتبه شدم.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۰ تا ۱۲ ساعت مطالعه و تست زنی را در برنامه تحصیلی اش لحاظ کرده بود گفت: بجای استفاده از کلاس‌های کنکور و هدر رفت وقتم سعی کردم تا از فرصت‌های موجود به نحو بهینه استفاده کنم.

این برگزیده کنکور تجربی اظهار داشت: کتاب‌های کمک درسی منابع خوبی برای رفع اشکال هستند ولی بهترین منبع درسی همان کتاب‌های مدرسه است.

وی اضافه کرد: دانش آموزان برای کسب موفقیت از یک منبع تست زنی استفاده کنند و از این شاخه به آن شاخه و از این آموزشگاه به آن آموزشگاه پریدن تنها موجب از بین رفتن تمرکز آنان خواهد شد.

علی مولایی دانش اموز پایه دوازدهم مدرسه استعدادهای درخشان ارومیه در مدیریت ناحیه یک است.

https://www.irna.ir/news/84047298/

رتبه سوم علوم انسانی را با پشتکار برای خود ثبت کردم

مریم اکبری سریزدی از استان البرز که درکنکور سراسری ۹۹ حائز رتبه سوم در رشته علوم انسانی شد،گفت : با وجود تلاش زیاد اما شنیدن و دیدن رتبه تک رقمی کنکور برایم یک آرزوی دست نیافتنی بود و حتی در رویاهای خود تصور آن را نداشتم.

وی با اشاره به اینکه امسال داوطلبان کنکوردراین شرایط کرونایی روزهای بسیار سختی را برای آمادگی و شرکت در کنکور سپری کردند، خاطرنشان کرد: برای آمادگی در این رقابت علمی درهیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم و تنها از آموزش‌های مدرسه استفاده کردم.

وی با بیان اینکه برای آینده اهداف مختلفی دارد، اضافه کرد: برای رسیدن به موفقیت درکنکور تلاش زیادی کردم که امیدوارم با پشتکار به همه آنها که آرزوی واقعی من هستند دست پیدا کنم.

وی بیان داشت: کسب رتبه تک رقمی را حتی درخواب برای خودم دست یافتنی نمی دیدم.

اکبری ادامه داد: در ابتدا روزانه حدود پنج ساعت به خواندن درس و زدن تست می‌پرداختم که با نزدیک شدن به کنکور این ساعت به ۸ ساعت افزایش یافت.

وی با بیان اینکه قصد ادامه تحصیل در رشته روانشناسی دانشگاه تهران را دارد، تصریح کرد: حمایت خانواده و معلمان نیز برای رسیدن به این موفقیت نقش بسیارموثری دارد.

وی گفت: فضای مجازی جای مدرسه را نمی‌گیرد اما با همت بالایی که در معلمان وجود دارد بسیار کمک کننده بود.

نفر سوم کنکور تجربی: مهاجرت نمی‌کنم

 نفر سوم کنکور تجربی و دانش آموز گرگانی مدرسه شهید بهشتی این شهر گفت: برنامه‌ای برای مهاجرت ندارم و با توجه به برنامه‌ریزی قبلی، تحصیل را در رشته پزشکی دانشگاه تهران ادامه خواهم داد.

محمد تیموری‌ماسوله  اظهار داشت: پزشکی را تا بالاترین مقاطع در کشور فراخواهم گرفت و بعد از فارغ‌التحصیلی هم هدفی جز خدمت به مردم کشورم ندارم.

وی به کسب رتبه تک رقمی در کنکور اشاره کرد و گفت: با توجه به مطالعات فراوان برای کسب رتبه عالی در کنکور، انتظار همچنین موفقیتی را داشتم اما شنیدن خبر این رتبه در ساعت ۲.۳۰ بامداد امروز از طرف یکی از دوستانم مرا غافلگیر کرد.

این دانش آموز گرگانی ادامه داد: در آن ساعت تنها فکری که به ذهنم رسید، بیدار کردن پدر و مادرم بود تا آن ها را نیز در این شادی بزرگ سهیم کنم.

تیموری ادامه داد: فراهم کردن محیط آرام و بدون دغدغه از طرف خانواده، نقش مهمی در برنامه ریزی تحصیلی و کسب این رتبه داشت.

وی در خصوص میزان مطالعه روزانه خود برای کنکور گفت: در ایام قبل از شیوع کرونا، در روزهای تعطیل بطور میانگین هفت ساعت و در روزهای مدرسه و عادی، بطور میانگین پنج ساعت مطالعه کنکوری داشتم.

وی خاطرنشان کرد: پس از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس در روزهای نخست، زمان مطالعه‌ام به علت خستگی افت کرده بود اما آرام آرام بر این مشکل غلبه کرده و میانگین ساعت مطالعه‌ام در ایام کرونا بیشتر از قبل شد.

وی در خصوص استفاده از کلاس‌های کنکور و جزوات آموزشی موسسات گفت: در هیچ کلاس کنکور شرکت نکرده و به جز کتاب های درسی، از جزوات آموزشی استفاده نکردم و تمام فکر، ذهن و مطالعه‌ام بر روی دروس دوران تحصیل بود.

نفر سوم کنکور رشته تجربی در خصوص سوالات امسال کنکور گفت: به نظر می‌رسید، سووالات مقدار زیادی خارج از کتاب‌ها و سخت تر از سال های قبل بود.

وی در خصوص توصیه به داوطلبان سال‌های بعد در خصوص استفاده از کلاس‌های کنکور و جزوات آموزشی گفت: پیشنهاد من به داوطلبان سال‌های آینده این است که در کنار تلاش برای یادگیری باید مسیر درست را انتخاب کنند زیرا تلاش بدون هدف صحیح به نتیجه نخواهد رسید.

در کنکور امسال از حدود ۳۲ هزار دانش‌آموز گلستانی، ۲ نفر موفق به کسب رتبه تک رقمی شدند.

محمد تیموری‌ماسوله و شهریار سلمانی در رشته تجربی رتبه‌های سوم و ششم این آزمون علمی را به دست آوردند.

https://www.irna.ir/news/84047541

نفر اول کنکور تجربی: برنامه‌ریزی و مطالعه کیفی رمز موفقیتم در کنکور بود

سیدامیر سیدشنوا دارنده رتبه یک کنکور تجربی سال ۹۹ رمز موفقیت خود در آزمون سراسری را برنامه‌ریزی، پشتکار و مطالعه کیفی ذکر کرد.

سیدشنوا که معدل سال آخرش ۱۹.۴۲ بوده است، افزود: به کسب رتبه دو رقمی امیدار بودم اما تصور دستیابی رتبه یک کنکور را نداشته و این مهم لطف خدا است.

وی که دانش‌آموز دبیرستان استعدادهای درخشان شهید بهشتی اردبیل می‌باشد، حمایت خانواده و زحمات دبیران و مدیران مدرسه اش را در موفقیت خود تاثیرگذار ذکر کرده و گفت: خدا را سپاسگزارم که زحمات پدر و مادرم را با موفقیت خود پاسخ دادم.

او اضافه کرد: از اینکه برای خانواده و شهرش موجب افتخار شده به خود می‌بالد.

سیدشنوا با بیان اینکه در طول دوران تحصیل همیشه بر اساس برنامه‌ریزی و مداوم به درس و تحصیل توجه داشته اضافه کرد: در مقایسه با دیگر دوستان و همکلاسی‌های خود شاید کمتر برای کنکور وقت گذاشته است.

وی اضافه کرد: روزانه بین ۶ تا هفت ساعت زمان خود را صرف کنکور کرده و بیشتر از کمیت به کیفیت مطالعه پرداخته است.

سیدشنوا گفت: رشته پزشکی دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب خواهد کرد.

پدر نفر نخست کنکور تجربی امسال استاد دانشگاه و مادرش داروساز می‌باشد.

https://www.irna.ir/news/84047649

رتبه دوم کنکور انسانی : درهیچ کلاس خصوصی شرکت نکردم

 دانش آموز مازندرانی که رتبه دوم کنکور سراسری در رشته علوم انسانی را کسب کرد ، گفت: برای شرکت در کنکور سراسری در هیچ کلاس خصوصی و کمک آموزشی شرکت نکردم .

علیرضا چلابیان دانش آموز آملی که در کنکور سراسری امسال توانست رتبه ۲ کشوری را در رشته علوم انسانی کسب کند ، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور میانگین روزانه هفت ساعت مطالعه مفید داشتم .

وی یکی از رموز موفقیتش را مطالعه و تلاش مستمر و بدون وقفه برشمرد و گفت : منابع مورد مطالعه من برای قبولی در کنکور تنها کتاب های درسی  و جزوه های آموزشی معلمان مدرسه بود .

این دانش آموز نخبه آملی گفت : تنها استفاده من از خدمات خارج از مدرسه شرکت در آزمون های آزمایشی به صورت محدود بود تا با تست زنی و زمان سنجی مناسب برای کنکور آشنا شوم.

استفاده بهینه از وقفه کرونایی در کنکور

چلابیان با بیان اینکه جو کنکور امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا کمی متشنج و استرس زا بوده است ، گفت : با وجود این مساله من توانستم از این فرصت استفاده  لازم را ببرم و با غلبه بر ناامیدی به تلاشم ادامه دهم.

این دانش آموز نخبه مازندرانی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا که پس از آزمون  انتظار چنین رتبه ای را داشته است یا خیر ، گفت : پس از پایان آزمون از نتیجه آن راضی بودم ، ولی به هیچ وجه فکر نمی کردم رتبه تک رقمی کشوری را کسب کنم چون تنها می دانستم که رتبه ی کنکورم زیر ۱۰۰خواهد شد.

وی همچنین در خصوص تعیین رشته مورد علاقه اش برای حضور در دانشگاه ، افزود که هنوز تصمیم قطعی در این باره نگرفته است ولی به ادامه تحصیل در رشته حقوق قضایی علاقه بیشتری دارد. 

در کنکور سراسری امسال سه دانش‌آموز مازندرانی موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند و در جمع ۱۰ نفر نخست کنکور قرار گرفتند.

رتبه تک رقمی کنکور در خوزستان: معلمی را انتخاب می‌کنم

زینب خنیفر ۱۹ ساله ساکن بخش مرکزی شهرستان شوش در خوزستان که موفق به کسب رتبه هفت کنکور امسال در رشته علوم  انسانی شد گفت: شغل معلمی را به دلیل عشق و علاقه ای که به این حرفه مقدس دارم انتخاب خواهم کرد.

وی ادامه داد:من در مدرسه رشته تجربی را گذراندم و در کنکور پارسال در رشته تجربی آزمون دادم و رتبه ۲۹ هزار را کسب کردم.

وی گفت: با مشورتی که با راهنما و مدرس خود و مدیر موسسه گزینه ۲ شوش تصمیم گرفتم امسال در رشته علوم انسانی برای دومین بار در کنکور شرکت کنم و موفق به کسب این رتبه شدم.

خنیفر بیان کرد: کسب این رتبه را در ابتدا مدیون لطف خداوند و بعد مدرس خود آقای کاوندی، مشاور و مدرس خود هستم که در این راه با راهنمایی خوبی که به من داد توانستم در کنکور موفق شوم.

https://www.irna.ir/news/84047645    

رتبه چهارم کنکور زبان: مطالعه زیاد عامل موفقیتم در کنکور سراسری بود

 دانش آموز ممتاز سبزوار و رتبه چهارم گروه آزمایشی زبان‌های خارجی گفت: توکل به خدا، پشتکار و مطالعه زیاد عامل موفقیتم در کنکور سراسری بود.

رضا ابراهیمی  با بیان این که انتظار کسب رتبه برتر را داشتم افزود: طی دوران تحصیل مدرسه روزانه به طور میانگین هفت ساعت مطالعه می کردم که این میزان در روزهای پایانی به ۱۱ ساعت افزایش یافته بود.

وی اضافه کرد: در فاصله زمانی که کنکور به سبب ویروس کرونا به تعویق افتاد منابع بیشتری را مطالعه کردم و توانستم به منابع آزمون تسلط بیشتری پیدا کنم.

این دانش آموز ممتاز سبزواری که در گروه علوم تجربی هم رتبه ۳۰ منطقه دوم را کسب کرده است گفت: کسب موفقیت‌های علمی تنها با تلاش و پشتکار و عدم توجه به حاشیه‌ها حاصل می شود.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)