برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

دانشگاه خوارزمی به قطب نوآوری در استان البرز تبدیل می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، سورنا ستاری روز یکشنبه در مراسم افتتاح مرکز رشد دانشگاه خوارزمی اظهار داشت: خلاء جدی در استان البرز در حوزه فناوری داریم و پتانسیل رشد آن نیز محدود است و فضای کارگاهی برای شرکت ها وجود ندارد. 

وی ادامه داد: ما با استانداری تفاهم نامه هایی داریم و به دنبال راه اندازی کارخانه نوآوری در استان البرز هستیم. کرج و البرز پتانسیل بسیار بالایی به خصوص در حوزه بیوتکنولوژی دارند. 

ستاری گفت: دانشگاه بر اساس مزیت های استان فعالیت جدی داشته باشد و برنامه ریزی لازم را برای کارآفرینی انجام دهد. همچنین باید توافق نامه ای با شرکت ها انجام شود تا درآمد دانشگاه از قراردادهای ارتباط با صنعت باشد و برای رسیدن به بلوغ هنوز به فعالیت بسیاری نیاز است. 

معاون علمی رییس جمهوری اظهار داشت: دانشجویان بعد از فارغ التحصیل نباید مشکل اشتغال داشته باشند و نوع آموزش باید به شکلی باشد که جوانان پس از دانشگاه به کاری مشغول شوند. اگر غیر از این باشد نیاز است نوع آموزش اصلاح شود. 

وی تصریح کرد: دانشگاه خوارزمی پتانسیل بالایی به خصوص در شهر کرج دارد تا اشتغال ایجاد کند و باید بخش خصوصی روی آن سرمایه گذاری کند؛ زیرا محصول از سرمایه گذاری های خصوصی تولید می شود. هرچه تعامل با بخش خصوصی بیشتر شود مشکلات بیشتری از مردم رفع می شود. 

ستاری اظهار داشت: مطلوب است هر استاد یک شرکت داشته باشد و با جمعی از دانشجویان مشکلات مردم را رفع کند؛ زیرا دانشجویان تحصیل کرده اند تا مشکلات مردم را رفع کنند. 

  کنترل نقدینگی از طریق انتشار اوراق مالی در بودجه ۱۴۰۰

وی اعلام کزد: تا ۲ ماه آینده مرکز نوآوری دانشگاه خوارزمی در شهر کرج افتتاح می شود و دانشگاه به قطب نوآوری در استان البرز تبدیل خواهد شد.

ساختمان مرکز رشد و نوآوری دانشگاه خوارزمی با تلاش دانشجویان، هسته های فناور و شرکت های مستقر در این دانشگاه امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گشایش یافت.

این مجموعه شامل ۱۴ فضای مخصوص شرکت های دانش پایه و صنایع خلاق ۱۰ زیج و ۱۲ میز هسته و میزهای آتلیه برای کار استارتاپی به همراه یک کتابخانه تخصصی، یک پشت بام سبز(کافه نوآوری) و هشت میز ‏گپ و کار، سالن نشست تخصصی و فضاهای تفریحی برای فعالان در حوزه های مدیریت هوشمند شهری، زنجیره  بلوکی، اینترنت اشیا، بورس، صنایع خلاق و غیره در اختیار کاربران قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)