برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور راه‌اندازی شد

سازمان سنجش آموزش کشور روز دوشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: کرونا هنوز پیچیده تر و مسری تر از قبل جولان می دهد؛ زندگی مسالمت آمیز با آن چیزی است که مسوولان بر آن تاکید می کنند. در عین حال شهروندان برای گذران زندگی خود و تداوم کسب و کار و اقتصاد خانواده مجبور به مراودات اجتماعی هستند. لاجرم مناسب ترین راه حل کاهش تجمعات استفاده از بستر الکترونیک و مدیریت زمان خدمت رسانی به مردم است.

در حالی که کرونا همچنان سایه سنگینی بر جامعه دارد، بهترین راه مبارزه با آن استفاده از ماسک، شست و شوی دست ها و رعایت فاصله اجتماعی و بهترین راه حل اجرای برنامه های اقتصادی، اجتماعی بهره مندی از خدمات الکترونیکی است که بسترهای مناسبی برای آن فراهم شد.

این سازمان در ادامه اطلاعیه آورده است: با توجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و تسریع در بررسی و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

این اطلاعیه می افزاید: پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود.

داوطلبان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

شرایط انجام فرایند ثبت درخواست

سازمان سنجش آموزش کشور شرایط انجام ثبت درخواست را اعلام کرد و نوشت: تهیه نامه دست نویس در برگه کاغذی با مشخصات فردی و آزمونی، مشخص کردن موضوع و درخواست (از نوشتن متنهای طولانی خودداری کرده و به اصل موضوع اشاره شود)، اعلام نشانی یا آدرس پستی در برگه دست نویس، اعلام شماره تلفن همراه و ثابت در برگه دست نویس، ثبت امضا و اثر انگشت متقاضی در برگه دست نویس، تهیه تصویر از برگه دست نویس درخواست تهیه شده، تهیه تصویر از مستنداتی که قرار است به پیوست ارسال شود.

  حجم مبادلات ایران و عمان از سطح یک میلیارد دلار گذشت

این سامانه فقط جایگزین مکاتبات و مراجعات حضوری برای ثبت درخواست ها است. افراد در صورت داشتن هرگونه سوال باید از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور سوالات خود را مطرح کنند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)