برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

صندوق پژوهش و فناوری در همه استان‌ها تا پایان سال ایجاد می‌شود

نشست روسای پارک‌های علم و فناوری امروز چهارشنبه به‌صورت مجازی و با حضور علی وحدت رییس صندوق نوآوری وشکوفایی، مهدی کشمیری عضو هیات عامل و معاونان صندوق نوآوری و شکوفایی و روسای پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور صبح امروز در محل مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد.  

به گزارش  صندوق نوآوری و شکوفایی، وحدت در این نشست، پارک‌های علم و فناوری را با توجه به اطلاعاتی که از شرکت‌های دانش بنیان و فناور در اختیار دارند بهترین مجموعه استانی فعال در حوزه فناوری دانست و گفت: هدف‌گذاری ما برای افزایش نفوذ فعالیت صندوق نوآوری در استان‌ها با استفاده از توان پارک‌ها انجام شد و میزان نفوذ کنونی بدون پارک‌ها میسر نمی‌شد.  

وی با بیان اینکه برای اعطای ضمانت‌نامه و تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان دو مسیر وجود دارد که شامل صندوق‌های پژوهش و فناوری و کمک مستقیم پارک‌ها است، گفت: صندوق‌های پژوهش و فناوری باید بازوی پارک‌ها در استان باشند، بر این اساس در کارگروه نظارت بر صندوق‌های پژوهش و فناوری تلاش کردیم که وضعیت اقتداری و سهام‌داری پارک‌ها در صندوق‌ها تقویت شود،  اگر غیر از این است به ما اطلاع دهید تا این رویه اصلاح شود.

۱۰ برابر شدن سرمایه نهادهای تامین مالی استانی با کمک صندوق
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه تا پایان سال تمامی استان‌ها صندوق‌های پژوهش و فناوری خواهند داشت، گفت: در آذر ۹۷ سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری ۷۰ میلیارد تومان بوده که توان سرمایه‌ای امروز آنها به ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است؛ یعنی ۱۰ برابر شده است که علت آن رونق فعالیت این صندوق‌ها است، صندوق‌های پژوهش و فناوری نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۴۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری دارند که با ظرفیت سرمایه‌گذاری که اعطا شد، توان فعالیت آنها به صورت جدی در استان افزایش می‌یابد.

  کاهش ۱۷ درصدی صادرات در پی گسترش کرونا

وحدت ادامه داد: صندوق‌ها در هشت ماه امسال، هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه صادر کرده‌اند که این مبلغ، معادل کل سال ۹۸ بوده است. در زمینه توانمندسازی نیز سال گذشته ۱۱.۵ میلیارد تومان خدمات بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی جذب شده است که انتظار داریم این میزان با کمک پارک‌های علم و فناوری بیشتر شود. صندوق‌ها و پارک‌ها ظرفیت تسهیلات بلاعوض صندوق نوآوری را ابزار خود بدانند؛ ما از هر پیشنهادی که باعث اثربخشی بیشتر توانمندسازی شود استقبال می‌کنیم.

گرنت تحقیق و پژوهش لیزینگ بلاعوض تحقیقات 
وی در مورد خدمت گرنت تحقیق و پژوهش صندوق نوآوری و شکوفایی نیز توضیح داد و گفت: گرنت ابزاری برای شروع زنجیره خدمات صندوق نوآوری است که می‌تواند مراکز تحقیق و توسعه در کشور را به حلقه شرکت‌های دانش بنیان و بازار متصل کند،  این خدمت در اصل لیزینگ بلاعوض تحقیقات برای شرکت‌های دانش بنیان است که از این طریق آزمایشگاه‌های معروف و تحول‌ساز در این برنامه وارد می‌شوند و با کمک پارک‌های علم و فناوری نتایج این حوزه بهینه خواهد شد.

تسهیلات  برای استقرار شرکت‌ها در پارک‌ها
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد تسهیلات این صندوق برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری نیز بیانکرد: با تسهیلات استقرار قصد داریم پارک‌هایی که امکان توسعه فیزیکی دارند را به مقر دانش بنیان در استان تبدیل کنیم تا فضای مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان در هر استان داشته باشیم، صلاحیت و ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان که تقاضای تسهیلات استقرار دارند را به پارک‌های علم و فناوری واگذار می‌کنیم که با در نظر گرفتن ممیزی‌هایی چون عدم دریافت تسهیلات استقرار انفرادی در گذشته، در کنار صندوق‌های پژوهش و فناوری قرار گیرند.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)