برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

تشخیص سرطان مثانه با دقت ۱۰۰ درصد

به گزارش روزنامه دیلی میل، محققان  انگلیسی  می گویند، به زودی این آزمایش ادرار که می تواند سرطان مثانه را با دقت ۱۰۰ درصدی تشخیص دهد، برای بیماران انجام می شود.

به گفته این محققان، آزمایش ادرار ابداعی آنها می تواند جایگزین آزمایش «dipstick» شود که اکنون توسط پزشکان برای تشخیص سرطان مثانه استفاده می شود.

در آزمایش dipstick، ادرار برای کشف رده هایی از خون که می تواند علامتی از سرطان مثانه باشد، بررسی می شود. سپس بیمارانی که نتیجه آزمایش آنها مثبت می شود برای انجام یک سری رویه هایی که تشخیص را قطعی می کند، ارجاع داده می شوند.

در ۸۵ درصد موارد ، این بیماران سرطان مثانه ندارند. اما این آزمایش ادرار جدید که UR۰۱۷ نام دارد در اولین مرحله می تواند ابتلا به سرطان و یا نداشتن این بیماری را تشخیص دهد به این معنی که دیگر بیماری نیازی به انجام رویه های دیگر ندارد.

محققان باور دارند که  این آزمایش جدید ادرار می‌تواند کل روند تشخیص سرطان مثانه را تغییر دهد. آزمایش مذکور در حال حاضر مجوز استفاده در بیمارستان‌ها را دارد و از اوایل سال جاری می‌تواند توسط پزشکان عمومی نیز مورد استفاده قرار گیرد. 

به گفته آنها، آزمایش UR۰۱۷، می تواند بیماران را از انجام سیستوسکوپی رها سازد. سیستوسکوپی یک روش برای معاینه داخلی مجرا، مثانه و حالب است.

سرطان مثانه یکی از انواع سرطان‌های سلول‌های پوششی (رشد سلول‌های سرطانی در دیواره مثانه که در بیشتر موارد به شکل یک توده گل کلمی است)، کشنده‌ترین سرطان دستگاه ادراری و دومین سرطان شایع دستگاه ادراری-تناسلی است که در صورت درمان نشدن به موقع تومور رشد کرده و به خارج از مثانه گسترش پیدا می‌کند. سن متوسط برای تشخیص سرطان مثانه ۶۵ سالگی است و این سرطان  هفت درصد کل سرطان‌ها را تشکیل می‌دهد.

  کاروان پنجشنبه‌های افتتاح، مرداد ماه به کدام استان‌ها رفت

با تشخیص علت، علائم، درمان به موقع و رژیم غذایی مناسب می‌توان خطرات سرطان مثانه را کاهش داد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)