برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

ستاری: پنج هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور به ثبت رسیده است 

«سورنا ستاری» روز شنبه در جریان سفر یک‌روزه به اراک و در جمع اصحاب رسانه، افزود:  استان مرکزی در راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان سرآمد است و در بازدیدی که  از برخی واحدهای فناور این خطه به عمل آمد ظرفیت‌های ازشمندی در آن‌ها نهفته است که باید مورد استفاده قرار گیرد. 

وی اظهار داشت: شرکت دانش بنیان ماشین‌سازی اراک در همراهی با شرکت خصوصی گداختار اقدامی جهادی در بومی‌سازی یک محصول تحریمی را  داشته‌اند که برای کشور اهمیت بالایی داشته و این مهم جای تقدیر دارد. 

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: ارتباط هدفمند و گسترده شرکت‌های خصوصی و دولتی باعث جذب نوآوری می‌شود و دولت نیز تلاش می‌کند با راه‌اندازی یک اکوسیستم جدید، واحدهای تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان را در تولید محصولات تحریمی حمایت کند.

ستاری در سفر یک روزه به اراک ضمن بازدید از هشت  شرکت‌ دانش‌بنیان و فعالیت‌های جانبی آن‌ها دیدن می‌کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در این سفر همچنین از شرکت آونگان اراک بازدید خواهد داشت و افتتاح مرکز نوآوری مبین دانشگاه اراک، حضور در نمایشگاه محصولات فناورانه و دانش بنیان و هسته‌های مستقر، افتتاح ستاد مرکزی بازار نوآوری، سرای نوآوری فناوری نساجی و مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات و مرکز خدمات پرستاری در منزل از دیگر برنامه‌های این سفر است.

استان مرکزی با ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک قطب دوم صنایع مادر تخصصی و پیمانکاری و کانون چهارم صنعت کشور است که به پایتخت صنعت ایران شهرت دارد.

۷۹ شرکت دانش بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

  ساخت جاذب سازگار با محیط زیست برای حذف رنگزاهای صنعتی در تصفیه آب

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)