برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

فارس رتبه نخست پژوهش و فناوری کشور را به خود اختصاص داد

سید آیت‌الله رزمجو دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از جمله شاخص‌های ارزیابی شده می‌توان به حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان و واحدهای فناور، تعداد کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان و محصولات آن‌ها، برگزاری همایش‌های کاربردی و اجرای قراردادهای تحقیقاتی و پژوهشی و جذب اعتبارات پژوهش و فناوری اشاره کرد.
وی ادامه داد: قرار است در مراسمی که ۲۵ آذرماه ۹۹ به مناسبت هفته پژوهش و فناوری با حضور معاون اول رییس‌جمهوری به صورت مجازی برگزار می‌شود از عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس و حمید نادگران رییس دانشگاه شیراز به عنوان رییس و دبیر ستاد گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در استان تجلیل شود.
مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان فارس گفت: امسال با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در ۲ سطح ملی و استانی در ۲ هفته برگزار می‌شود که رویکرد این برنامه‌ها مجازی است.
رزمجو بیان کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان فارس با مشارکت تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، سازمان ها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت های فناور و دانش بنیان استان به صورت مجازی برگزار خواهد شد که جزییات نحوه حضور افراد در این نمایشگاه اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی کاربردی توسط سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان استان از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش است که این دوره‌ها براساس پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا به صورت مجازی خواهد بود.

مدیر اجرایی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان فارس گفت: همچنین هفته آینده از حدود ۵۰ نفر از چهره‌های دانشگاهی و مراکز آموزش عالی، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان به مناسبت هفته پژوهش و فناوری تجلیل خواهد شد.
رزمجو افزود: در این مراسم تعداد اندکی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور خواهند داشت و مابقی شرکت کنندگان به صورت مجازی مراسم را دنبال خواهند کرد.
وی یادآور شد: دبیرخانه هفته پژوهش و فناوری استان فارس در دانشگاه شیراز به عنوان دانشگاه مادر استان مستقر است.

  فایزر تنها گزینه خرید واکسن کرونا برای ایران نیست

به گزارش ایرنا، برنامه‌های بیست و یکمین سال برگزاری هفته پژوهش از ۲۲ آذرماه ۹۹ آغاز شده است و تا ۲۷ آذرماه ۹۹ ادامه دارد.
روز شنبه ۲۲ آذرماه با عنوان پژوهش، مدرسه و دانشگاه، ۲۳ آذرماه با عنوان پژوهش و مشارکت تولید، روز ۲۴ آذرماه با عنوان پژوهش، فناوری و جهش تولید، ۲۵ آذرماه با عنوان پژوهش و بزرگداشت پژوهشگران و فناوری، ۲۶ آذرماه با عنوان پژوهش و علوم انسانی و ۲۷ آذرماه نیز با عنوان روز پژوهش و حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
برنامه‌های هفته پِژوهش و فناوری در استان فارس هفته آینده برگزار خواهد شد.
 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)