برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

واکسن کرونا موثرترین راه ایمنی جمعی و پایان مرگ و میر است

دکتر مصطفی معین در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: آر ان ای( RNA) است که به سیستم ایمنی بدن یاد می‌دهد چگونه با ویروس کرونا مبارزه کند. با تزریق واکسن، بخش کوچکی از کُد ژنتیکی ویروس وارد بدن می شود و سیستم ایمنی آن را به عنوان یک عامل خارجی شناسایی کرده و از بین می برد.

وی افزود: حدود ۸۰ کشور،هفت میلیارد دوز واکسن فایزر را خریده‌اند، حتی کشورهایی چون اکوادور، پاناما، قزاقستان یا ⁧ونزوئلا، ولی نامی از ایران نیست؟

 رییس مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: در کشورهای جنوب خلیج فارس واکسیناسیون را در سطح فراگیر آغاز کرده اند و کشوری مانند کانادا، حتی پنج برابر جمعیت خود واکسن پیش خرید کرده است.

معین با یادآوری این که کاربران ایرانی شبکه های اجتماعی از مسوولان با هشتک ”واکسن بخرید” خواسته اند که برای خرید واکسن اقدام کنند، تاکید کرد: بعضی از مقام‌های ایران بیان می کنند که به دلیل تحریم‌ها اجازه خرید واکسن تولید آمریکا را ندارند، اما کواکس (COVAX) که نهاد هماهنگ‌کننده سازمان جهانی بهداشت برای دسترسی کشورها به واکسن کووید -۱۹ است گفته که ایران برای خرید واکسن با هیچ منع قانونی و حقوقی از طرف دولت آمریکا روبرو نیست! و اینگونه نیست که از نظر اقتصادی، ایران علیرغم تحریم ها نتواند با تخصیص اعتبار لازم برای تهیه واکسن در حد استانداردهای جهانی و انجام فراگیر واکسیناسیون اقدام کند!

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد دولتمردان ایران باید حساسیت و احساس مسوولیت بیشتری نسبت به تامین حقوق شهروندی ایرانیان به ویژه “حق سلامت” از خود نشان دهند و در اسرع وقت نسبت به خرید واکسن استاندارد (و نه لزوما” از نوع آمریکایی!) اقدام کنند و صادقانه و شفاف اولویت دریافت واکسن توسط شهروندان را از نظر نیاز و آسیب پذیری آنان اعلام کنند.

  طرح تولید بذور با فناوری بالا برای کاهش وابستگی به واردات این محصول

به گزارش ایرنا، اسید ریبونوکلئیک یا آر اِن اِی (رِنا) (به انگلیسی: Ribonucleic acid) همراه با دی‌ان‌ای و پروتئین، سه مولکول درشت اصلی است که برای همهٔ گونه‌های شناخته شدهٔ زیستی، ضروری است. آر ان ای هم مانند دی ان ای دارای زنجیرهٔ بلندی می‌باشد که شامل اجزای سازنده‌ای به نام نوکلئوتیدها می‌باشد.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)