برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

داروی ضدکرونای پژوهشگاه شیمی تاییدیه سازمان غذا و دارو را گرفت

به گزارش روز چهارشنبه از پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، مهدی ملکیان مدیر عامل این شرکت دانش بنیان  گفت: با بهره گیری از تجارب خود در زمینه سنتز مواد مؤثره دارویی، توانستیم با رفع گلوگاه های تولیدی، علاوه بر افزایش خلوص نمونه (۹۹/۹درصد) به ظرفیت بالای تولیدی دست یابیم که منجر به کاهش قیمت محصول می شود.

وی بیان کرد: همچنین برای تولید این ماده، از مواد حدواسطی بهره گرفته شده که با تکنیک های منحصر به فرد، محصولی با مرفولوژی مناسب در فرمولاسیون به دست می آید.

وی مدعی شد: این تلاش ها به افزایش اثربخشی این دارو کمک کرده،  به این ترتیب اولین محصول صنعتی داروی مزبور توسط فارغ التحصیلان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران در شرکت دانش بنیان تولید و به بازار خدمات درمانی کشور ارائه می گردد.

 محققان متوجه شدند که این داروی ضد ویروس، دوره بهبودی بیماران کرونایی را که در بیمارستان بستری هستند دست کم پنج روز کاهش می دهد، علاوه بر این مشخص شده است که این دارو خطر مرگ و میر ناشی از آلودگی به ویروس کرونا را تا ۳۰ درصد تقلیل می دهد، با شیوع کرونا و اثربخشی این دارو در کاهش دوره بستری، این دارو جز اقلام وارداتی بود که خوشبختانه با همت متخصصان ایرانی این دارو در کشور به تولید رسیده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  آیا مراسم حج پیش از این‌هم لغو شده بود؟