برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

آلودگی هوا باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود

به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز، این مطالعه با بررسی توالی ژنوم نمونه مدفوع ۱۰۱ داوطلب برای اولین بار است که آلودگی هوا را مسبب تغییر ساختار و عملکرد میکروبیوم روده انسان می‌داند.
این مطالعه نشان می‌دهد از بین تمام آلاینده‌ها، ازن تاثیر بیشتری بر باکتریوم روده دارد و افرادی که در معرض گاز ازن قرار دارند، تنوع باکتریایی کمتری در روده دارند. تنوع پایین باکتری‌ها عامل ابتلا به دیابت و چاقی است.
در حال حاضر حدود ۶۱ درصد از بزرگسالان به اضافه وزن یا چاقی مبتلا هستند و شاخص توده بدنی بالایی دارند.
شاخص توده بدنی (BMI) مهمترین فاکتور در تعیین وزن نرمال، اضافه وزن و چاقی است. شاخص توده بدنی با تقسیم وزن (به کیلوگرم) بر توان دوم قد (به متر) به دست می آید.

شاخص توده بدنی کمتر از ۱۸.۵، نشان دهنده کم وزنی غیر طبیعی است. اگر عدد بدست آمده بین ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ باشد، یعنی وزن فرد طبیعی است. عدد بزرگتر و مساوی ۲۵، نشان دهنده اضافه وزن است. عدد ۳۰ به بالا نشان دهنده چاقی است، که به ترتیب به چاقی درجه یک (بین ۳۰ تا ۳۴.۹)، چاقی درجه دو (بین ۳۵ تا ۳۹.۹) و چاقی درجه سه (۴۰ به بالا) تقسیم بندی می شود. آگاهی از شاخص توده بدنی برای هر فرد ضروری است.
مطالعات نشان می دهد بیش از ۱۰ نوع سرطان با چاقی و اضافه وزن ارتباط مستقیم دارد. علاوه بر آن، چاقی عامل اصلی حمله قلبی، سکته مغزی، بیماری های تنفسی و دیابت است.
نتایج این مطالعه در نشریه آنلاین Environment International منتشر شده است.

  نبود صنایع تبدیلی در رضوانشهر و رکود بازار فروش پشم گوسفندان

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)