برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

افزایش کیفیت تولید دام با روش‌های زیستی از سال آینده

به گزارش روز چهارشنبه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  با اشاره به تلاش‌های ستاد برای افزایش توان تولیدی دام در کشور گفت: این هدف ستاد را برآن داشت تا برای افزایش کیفیت دام‌های تولیدی در کشور اقداماتی داشته باشد، تولید ۲ هزار راس بز نژادهای ممتاز شیری، گوشتی و چند قلوزا از طریق تولید خارج رحمی جنین به روش های شبیه سازی و IVF از جمله اقداماتی بود که ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در همکاری با پژوهشگاه زیست فناوری رویان اصفهان کلید زده است.

وی بیان کرد: این همکاری مشترک در سال جاری تا ۴۰ درصد پیشرفت داشت و چشم‌انداز نهایی کار برای سال ۹۹ دیده شده است که اجرای آن می‌تواند کیفیت و کمیت دام‌های تولیدی در کشور را افزایش دهد.

قانعی اظهارکرد: طرح انتقال ژن چندقلوزایی به روش آمیخته‌گری با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در استان زنجان اجرا شد که پیش بینی می‌شود در صورت تامین هزینه ۳۱۰ میلیاردی اجرای طرح در سطح ملی، افزایش ظرفیت ۳۰ هزار تنی گوشت قرمز در ۵ منطقه از کشور محقق خواهد شد.

بنا به گفته وی، پروژه افزایش جمعیت گاو سیستانی به منظور جلوگیری از انقراض این گونه ارزشمند و همچنین تولید گوشت با کیفیت از طریق تولید اسپرم و جنین هم در اواخر سال ۹۸ کلید خورده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)

  واحدهای سی‌تی‌اسکن و آندوسکوپی بیمارستان یافت‌آباد راه‌اندازی شد