برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

چین جلو تحقیقات بی‌رویه برای درمان کرونا را می‌گیرد

این وزارتخانه به شرکت‌ها و بخش‌های تحقیقاتی سراسر چین اطلاع داده است یا باید طرح‌های تحقیقاتی خود را کاملا توجیه کنند و ثابت نمایند به نتایج مطلوب می‌رسد و یا اینکه چنین تحقیقاتی را فورا متوقف کنند. 

بر اساس گزارش تارنمای این وزارتخانه، بسیاری از شرکت‌ها در حال پژوهش برای ساخت واکسن و دارو با هدف درمان کرونا ۲۰۱۹ هستند اما بعضا این تحقیقات غیرضروری است و منابع را تلف می‌کند لذا اگر محققان شرکت‌های ذی ربط توجیهی برای طرح‌های خود ندارند باید آن‌ها را متوقف کنند. 

وزارت علوم چین در بخشنامه‌ای تاکید کرده است برخی از تحقیقات به نتیجه نخواهد رسید و مقررات ساخت واکسن و دارو ایجاب می‌کند، از انجام آن‌ها جلوگیری شود. 

بسیاری از شرکت‌ها در چین و برخی کشورهای دیگر از جمله آمریکا در حال انجام مسابقه بزرگی برای ساخت واکسن هستند در این میان شدیدترین رقابت میان چین و آمریکا است که آزمایش‌های کلینیکی واکسن را روی برخی از داوطلبان آغاز کرده‌اند. 

شمار مبتلایان به کرونا در جهان به یک میلیون و ۲۷۳ هزار نفر رسیده است و ۷۰ هزار نفر جانشان را از دست داده‌اند اما هنوز داروی مشخصی برای درمان وجود ندارد و ساخت واکسن هم بجایی نرسیده است. 

 «وو یوان بین» از مسئولان ارشد وزارت علوم چین گفت رقابت بسیار سنگینی برای ساخت واکسن و دارو وجود دارد اما برخی از طرح‌ها کاملا غیرضروری است و باید متوقف شود. 

وی از روند گسترده ساخت دارو و واکسن که می‌تواند منابع زیادی را به هدر برود، انتقاد کرد و گفت که مبالغه در این اقدامات سازنده نیست واتلاف کننده منابع و هزینه بر است. 

  صادرات ۱۹۰ میلیون دلاری ایران به کویت در سال ۹۸

این مقام چینی گفت که ساخت داروهای مختلف سردرگمی زیادی ایجاد می‌کند و سرمایه‌ها را از بین می‌برد و نمی‌توان به آسانی آن‌ها را برای درمان بکار گرفت ساخت دارو و واکسن باید کاملا سازماندهی شده و منظم و موثر و علمی باشد.  

تاکنون دستکم ۵۵۷ طرح تحقیقاتی با نام کرونا ۲۰۱۹ در چین به ثبت رسیده است. 

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)