برای انتخاب کلیدenter انتخاب کنید یا برای لغو ESC فشار دهید.

مونسان: پیگیر تخصیص اعتبار جبران خسارت زیرساخت‌های گردشگری هستیم

بر اساس اعلام روز شنبه میراث آریا علی‌اصغر مونسان  گفت: صنعت گردشگری با بخش‌های مختلف اقتصاد به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در تعامل قرار دارد و با داشتن اثرات عمیق و متقابل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از بخش‌های مهم و حیاتی هر کشور محسوب می‌شود. شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان موجب شد تا این صنعت بیشترین آسیب را نسبت به سایر صنایع ببیند.

او افزود: آمارهای شورای جهانی سفر و گردشگری نشان‌دهنده این است که گردشگری ۱۰.۴ درصد رشد ناخالص ملی در جهان را در برگرفته و ۳۲۰ میلیون نفر شغل ایجاد می‌کند و مسئول ایجاد یک از هر پنج شغل جدید است و برای هشت سال متوالی، در رشد اقتصادی جهانی گوی سبقت را از سایرین ربوده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: سازمان جهانی گردشگری نیز چندی پیش با انتشار گزارشی پیش‌بینی کرد این صنعت براثر بحران شیوع ویروس کرونا می‌تواند با کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی سفر در سال ۲۰۲۰ و بازگشت آمار سفر به هفت سال پیش، مواجه شود. این سازمان زیان ویروس کرونا را به صنعت گردشگری فعلاً ۲۹۰ تا ۴۴۰ میلیارد دلار برآورد کرده است.

با توجه به اینکه سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نام‌گذاری شده است، صنعت گردشگری باید هر چه زودتر پس از مهار شیوع ویروس کرونا فعال شود تا شغل‌هایی که آسیب‌دیده‌اند با کمک دولت بتوانند بخشی از خسارت‌های خود را جبران کنند و شاهد رونق دوباره و اشتغال‌زایی بیشتر در این صنعت باشیم.

کرونا و اخبار مربوط به آن  در ایران

  کنکورهای ۹۹ میزبان بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار داوطلب

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۰۰۲۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. تا کنون ۴۳۵۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

جهانپور بیان کرد: خوشبختانه روند بهبود یافتگان سرعت بالایی گرفته و تا کنون ۴۱۹۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ۳۹۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تا کنون ۲۵۱ هزار و ۷۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

منبع: ایرنا
گرد آوری شده توسط جعبه نوشته (داک باکس)